Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

کشیک اکسترن

به این نتیجه رسیدم که استاژرهای بخش ما  باید حداقل بصورت نیمه وقت کشیک بدن

توی بخشهای دیگه در مقطع استاژری با اصول و جزئیات شرح حال و معاینه خاص همون بخش آشنا می شن و در دوران اینترنی بیشتر وقت رو می شه صرف آموزش تشخیص و درمان کرد.

اما توی بخش روانپزشکی، با توجه به اختصاصی بودن شرح حال و  interview ،

باید در دوران اکسترنی تمرکز بیشتری روی این مساله بشه

بخصوص اینکه اغلب اینترنهایی که وارد بخش ما می شن یادگیری interview رو تقریبا از صفر شروع می کنن و این باعث می شه بیشتر اوقات کشیکشون روی این مساله تمرکز داشته باشه و از تشخیص گذاری و بخصوص درمانهای روانپزشکی چیز زیادی عایدشون نخواهد شد.

اما اگه وقتی که اکسترن باشن توی کشیک کنار دست اینترن و رزیدنت بشینن و با اصول و تکنیکهای interview آشنا بشن، وقتی اینترن شدن دستشون جلو هست و می شه آموزش کاملتر و مفیدتری رو انجام داد.چون واقعا یک پزشک عمومی بیشتر نیاز داره که درمانهای بیماریهای رایج رو یاد داشته باشه تا اینکه بخواد یک interview کلاسیک رو که براش کاربردی هم نخواهد داشت یاد بگیره

پیشنهادش رو همین روزا به مدیر گروه ارائه می دم

پ ن:درس خوندن رو دوباره شروع کردم

به پاروکستین رسیدم...

نظرات 24 + ارسال نظر
سپیده شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 13:15 http://gomshodegan.blogsky.com

به عنوان یکی خارج گود پیشنهاد خوبی به نظر میرسه با توجه به توضیحاتت ولی خوب اکسترنها شاید زیاد خوششون نیاد!
راستی پاروکستین تو ایران هست؟ چون زیاد شنیدم ازش ولی تو داروخونه ندیدم

بله
معلومه که هست

ورونیکا شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 13:55 http://veronika.blogsky.com

از قدیم گفتن وقتی راجع به چیزی اطلاعی نداری خوب اظهار نظری هم نکن :)
خب منم ازاین اصطلاحات سر در نیاوردم !

پ. ن : منم دوباره درس خوندن و شروع کردم

به سلامتی

ژاندارک شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 14:54 http://parastooyemohajer.blogfa.com

حالا فقط یه بخش روان بود که توش خوش بودیم اگه شما گذاشتین!خوبه مشهد نیستم!یه کاری کنین پیشنهادتون فراگیر نشه!D:

زورمون به دانشگاههای دیگه نمی رسه!
ولی به دانشجوهای خودمون که می رسه!

هلال شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 15:24 http://tabib111.blogfa.com

امروز من یه مریض داشتم با دژاوو ، دقیقا خودش می گفت امروز یک دفعه یه حالت خیلی خاص بهم دست داده که تا حالا توی عمرم تجربه نکردم با اینکه دو سه ساعت گذشته اما هنوز گیجم .بعدش هم گفت اینجا و همه شما ها برام آشنا به نظر میایید در حالی که من تا حالا به این کلینیک نیومدم.
خیلی سعی کردم ازش بپرسم دقیقا چشه اما چیزی نتونست توضیح بده ، معاینه اش هم همه چی نرمال ، یه پسر ۲۸ ساله ، فقط تونستم حدس اپی لپسی بزنم و ارجاع..
ممکنه ؟

آره ممکنه در فاز اورا دچار دژاوو بشه
البته می دونی که دژاوو در افراد نرمال هم اتفاق می افته
اما با توجه به اصراری که به صحت مساله داشته و اون حالت خاصی که می گفته بهش دست داده و احساس گیجی که داشته ارجاع کار مناسبی بوده به نظرم

هلال شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 15:45 http://tabib111.blogfa.com

با اینکه پیشنهادت کاملا بجاست اما من خودم شاید توی کار همکارای داخلی و زنان و اطفال و پوست و... دخالت کنم اما به نظرم روانپزشکی ، سوای چند مورد محدود ، چیزیه که باید دست متخصصش سپرده بشه ، به نظرم روح و روان یه مقوله جداست...

به نکته ای اشاره کردی که مد نظر من هم بود
معمولا پزشک عمومی کمتر توی روانپزشکی دخالت می کنه
ولی به نظر من اگه بشه توی بخش بیشتر با اینترن کار کرد می شه امیدوار بود که مثل سایر رشته ها بیماریهای شایع روانپزشکی رو هم manage صحیحی بکنه

سالی شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 19:56

خدا رو شکر رزیدنت داخلی یا جراحی نشدی.....

چطور مگه؟

مینا شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 20:24

اقای دکتر دیدم شما دروبلاگ دستیاران در جواب سارا نوشته بودید که زنان درشهر های بزرگ قبول میشه.ممکنه منو هم راهنما یی کنید که ایا با نمره ۳۲۵ زنان وداخلی مشهد را بزنم یا نه.چون میگن مشهد سطح نمره اش همیشه بالا است از همه شهر های بزرگ دیگه.چون من مشهدی هستم قبولی در ان برایم خیلی مهمه.و این که جایی را در مشهد میشناسید که واسه انتخاب رشته بهم کمک کنه.چون من سال اولم بود که شرکت میکردم وهیچ کلاسی نرفتم.خواهش میکنم منو راهنمایی کنید

چرا نزنین؟ مگه زدنش ضرری داره حتی اگه قبول نشین؟
اگه مشهد می خواین باید منتظر رتبه باشین.
به نظر من اگه به زنان علاقه دارین شهرهای دیگه رو هم بزنین
توی مشهد کتابفروشی دانشجو(تیمورزاده) : تقی آباد وقتی کارنامه بیاد کارنامه ها رو می گیره و دکتر ایزدی تعیین رشته می کنه.بد نیس. ولی تنها کاری که می کنه اینه که بگه شما توی این رشته ها شانس بیشتری دارین.
تعیین رشته فقط بر اساس علاقه باید باشه
اگه قبول نشدین هم هنوز که سال اول بوده
موفق باشین
هفتاد و هفتی هستین؟

کاملیا شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 21:08 http://www.sweetchippy.persianblog.com/

آیا شما دانشجوی مشهد هستید؟ بعدشم مرسی که به من سر زدید از آشناییتون خوشحالم در اسرع وقت لینکتون رو در وبلاگم میذارم. شما باز هم به ما سر بزنید.

بله
خواهش می کنم
لطف می کنید

مریم شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 21:18 http://ethmoid.persianblog.com

چقدر حرصم میگیره از رزیدنتای از خدا بیخبری که شر درس میکنن واسه مردم.اگه رزیدنت ما بودی حتما خفه ات میکردم!

هدف آموزشه!
البته هدف شما فکر کنم همون خفه کردن باشه به هر حال!

سارا شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 22:02 http://jarahedivoone.persianblog.com

وا ی اگه ما یه رزیدنت مثل شما داشتیم که می خواست این همه در حق ما لطف کنه دو روزه سرشو می بریدیم می ذاشتیم رو سینش !!

ای بابا چرا در برابر ارتقاء آموزش مقاومت می کنین؟

خاک‌نهاد شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 23:31

جالبه...!
این روزا خواننده‌هاتون بیشتر از قبل از همکاراتون هستن!
و حرفای اونا و پست‌های شما خیلی تخصصی شده...!

منُ یاد پرشین استت‌تون میندازه...
و خیلی چیزای دیگه...!

فکر می‌کنین باید بستری بشم؟!

جالبه دیگه!
نه چرا بستری!
پرشین استت مگه چی شده؟!

خجالتی یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:14 http://imgkhejalati.persianblog.com

مرسی از لطفتون. یه سوال هم ازتون داشتم.در حالت مایلد دپرسیون که با سرترالین ۴۰ میلی دزمان شروع شده( برای یک فرد ۲۷-۲۸ ساله که برای اولین بار دچار این عارضه شده و هیچگونه زمینه قبلی نداره) بعد از چند ماه باید ارزیابی بعدی انجام بشه ؟ طول مدت درمان؟از روی تکست جوابها رو دارم ولی میخواستم از تجربه شما هم استفاده کنم.

یک مورد جالب هم که تازه هفته پیش پیپرشو خوندم بهتون بگم که فکر کنم واستون جالب باشه.طی یه تحقیق که تو مرکز تحقیقات اینجا در طی ۲ سال انجام شده نشون داده که خانمهایی که بیش از ۲ سال تحت درمان انتی دپرسورها هستن شانس ابتلای بالایی به استئوپوروز و در نتیجه شکستگی گردن فمور دارن!!!

خواهش می کنم
همونطور که حتما مطالعه کردین نظر کتاب برای اپیزود اول MDD چهار تا ۹ ماه درمان توصیه شده. هرچند با توصیف شما به نظر این فرد MDD نمیاد و لی به هر حال در حدی دپرشن داشته که براش دارو شروع شده.با توجه به اینکه داروهای آنتی دپرسنت جدید چندان پرعارضه نیستند، و از طرفی فردی که دچار دپرشن می شه زمینه این بیماری رو داره، بهتره که تا ۱۲ ماه دارو ادامه داشته باشه.این ۱۲ ماه به گفته یکی از اساتیدم در تحقیقات اخیر توصیه شده،هرچند بهرحال چیزی که توی کتاب در مبحث درمان دپرشن اشاره کرده همون ۴ تا ۹ ماه هست.اما در مورد ارزیابی بعدی،بهتره ارزیابی دوم در صوزتیکه شدت دپرشن زیاد نیست ۴ تا ۶ هفته بعد باشه.مگر اینکه عارضه دارویی پیش بیاد یا تغییراتی رو که انتظار داریم بعد از ۳ هفته ایجاد بشه بوجود نیاد،که در این صورت دز سرترالین با توجه به دزی که الان مصرف می کنه باید زیاد بشه.اما اگه این مسائل رو نداره،با توجه به فاصله زمانی ۴ تا ۶ هفته ای که انتظار داریم تاثیرات دارو بارز بشه،ویزیت ۴ هفته بعد معقوله.

مورد تحقیقی که گفتین جالبه.کاش دارویی که بیشتر در معرض این اتهام هست رو هم می گفتین
البته در خانمهای مسن وقتیکه به درمان با داروی آنتی دپرسنت جواب ندن شروع استروژن توصیه می شه.که خب می تونه اثر مفیدی در روند استئوپروزشون داشته باشه

هلن یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:18 http://www.helenjoon.persianblog.com

خیلی ممنون از جوابتون
نمیدونم بالاخره روزی میرسه که منم درسمو تموم کنم و بشم خانم روانشناس یا نه(چشمک)

خواهش
بله
تا چشم بهم بزنی

گل یخ یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 14:40

دکتر باز شما شروع کردی به توطئه علیه اینترن و اکسترن؟!
ولی همچین بدم نی که این اکسترن های تنبل رو بکار بگیریم!
راستی گفتی چرا (الن ابرو)؟
خوب وقتی اومد بخشتون میفهمید!
این بشر کلهم ابرو ست!
بچه ها این اسمو روش گذاشتن!
ولی به خودش نگید ها!

یه فکری هم باید به حال اینترنهای تنبل بکنم

[ بدون نام ] یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 14:50

ارتباط اینترن و رزیدنت تو همه بخشا مثل catdogاست!
خوشحالم که این مسئله در مورد( ابن سینا) صادق نیست!

منم خوشحالم

طبیب یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 19:18 http://tabib_mshd.persianblog.com

سلام...ممنون که به طبیب سر زدید...شما هم از مشهد هستید؟؟؟وبلاگ ما رو چند تا از بچه های ازاد و سراسری پزشکی مشهد میگردونن...شما کدوم مقطع هستید؟؟؟

سلام
بله
من رزیدنت هستم

پیام یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 19:31 http://www.payamsn.persianblog.com/

سلام.من هم با مریم موافقم . ول یمن ترجیح میدادم با خاک یکسانت کنم.بعد هم خودم از روت رد میشدم :-(

سلام
ببخشید
شما؟!!!

[ بدون نام ] یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 21:14

من اول وبلاگ شما را باز میکنم اهنگشو روشن میکنم بعد میرم سراغ کارای دیگم تو اینترنت !اسمش چیه خیلی خوشم اومده مال کیه؟یه جورایی با حال و روز مغشوش و سرگردان من جور!البته فکر نکن می خوام روانکاویم کنی !خودم دکترم و به شدت در مقابل این کار مقاومت میکنم ولی فکر کنم ادمای تو داری مثل منم به شدت احتیاج به ونتیله دارن حیف که نمیتونم!!!!

بهرحال به وبلاگ من میای.هرچند که برای گوش دادن به آهنگش باشه. ممنون.
اسمش مال کسی نیست! یه اصطلاح روانپزشکیه
من ادعای روانکاوی ندارم.اما راستش شخصا با وجود اینکه دارم روانپزشکی می خونم سرم درد می کنه برای یکی که روانکاوی منو بلد باشه ! و این کارو بکنه.
در جواب کلمه مقاومت اینا رو عرض کردم

ریحان یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 23:39 http://dr-reihan.persianblog.com

ما تو اکسترنی بخش روانپزشکی کشیک نداریم اما برا اخر دوره باید ۳ تا شرح حال کامل روانپزشکی تحویل می دادیم... اخ! اونقدر جالب بود که نمی خواستم اصلا اون دوره تموم بشه...
اما به هر حال کشیک روان باید خیلی جالب باشه...به مدیر گروه تبریز هم پیشنهاد بدی خوب میشه!

اوه! خدای من! چی می بینم! یه استاژر پیدا شد که موافق باشه!(حالا هنوز استاژری؟!)
اون شرح حالها که اینجا هم هست
دیدم که از روی شرح حال رزیدنت و اینترن زحمت می کشن کپی می کنن!

جالب بود چند ماه پیش استاژر می خواست شرح حالی که قرار بود به خودم تحویل بده رو با خودم چک کنه قبل از تحویل! بهش گفتم پسر خوب! من می خوام بهت بر اساس این نمره بدم!‌چه جوری بیام قبلش اصلاحش کنم!

انسیه دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 19:18

باز میشه :)

خوبه

اروس دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 20:52

سلام! ول کن دکتر جان! کشیک استژر چی چی بید؟! شانس اوردم شما رزیدنت ما نشدین!‌من که یک ماه اینترنیم یه رزیدنت اشنای خیلی باحال به تورم خورد، کارهای پروپوزال پایان نامه اش رو من انجام می دادم اون هم در عوض همه کشیک ها منو اف می کرد! دمش گرم! خودش هم شرح حال می گرفت فردا صبحش می گفت جهت خالی نبودن پورندهء مریض من هم یه کپی از شرح حال ایشون بذارم تو پرونده! بازم دمش گرم! اینم بگم که از اول بهش گفتم من حال و حوصلهء درس خوندن( اونم روان) رو ندارمااا! من ظرفیت نداشتم و گرنه خیلی پایهء اموزش بود!

سلام
خب می دونی
کارای پروپوزال پایان نامه منو استادم برام انجام می ده!
منم بی کار می شم
به فکر تقویت سیستم آموزشی میفتم!
ولی از این شوخیا گذشته
واقعا لازم می دونم
منظورم از کشیک هم فقط ۴ ساعت هست

شقایق دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 21:13 http://diyar-e-ashti

سلام:)خوش بختم:) و در ضمن بیچاره استاجر های شما:)))))))

سلام
منم همینطور

اروس چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:34

شوخی کردم!‌ هر طور صلاح می دونین و فکر می کنین به اموزش کمک می کنه اقدام کنین! خوشبختانه خرما از پل گذشته! :))))))))))

حتما
در عبور از پلهای بعدی برای خرتون آرزوی موفقیت می کنم

هدیه ثقفی چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 16:59

سلام.امروز با وبلاگتون اشنا شدم.خوشحالم که وب شما رو بیدا کردم و اینکه وب بزشک ها در حال افزایشه.وب خوبی دارین .من در حال حاضر در برزخ بعد از امتحان دستیاری هستم و با توجه به نمرم بهم گفتن(مشاورین!!!!)به روان رادیو ترابی زنان داخلی و... میرسه.ما در قزوین رزیدنت روانبزشکی نداشتیم و بخش رو انترن ها میچرخوندن.به همین خاطر اطلاع چندانی از رزیدنتی روانبزشکی ندارم و حتی در مورد اینکه روان به شدت بر خود بزشک تاثیر گذاره از اتندها!!شنیدم و از این بابت خیلی مردد ونگرانم.ممنون میشم اگه وقت داشتید در مورد این رشته لود کار کشیکها و... منو راهنمایی کنید. موفق باشید*

سلام
خوشبختم.شما لطف دارین.البته من از سال ۱۳۸۱ وبلاگ می نویسم و توی وبلاگ نویسی جدید نیستم.
می شه نمره تون رو بدونم؟
روان،داخلی و رادیوتراپی تقریبا نمره هم تراز دارن.ولی خب زنان رو با نمره پایینتری هم می تونید بیارید
اینکه روانپزشکی روی روانپزشک چقدر تاثیر داشته باشه،به خصوصیات شخصیتی فرد بستگی داره.این رشته آدم مقاوم و شکل گرفته ای رو می طلبه.البته نهایت تاثیری هم که بخواد بذاره توی افراد تاثیرپذیر،ممکنه بصورت کمی تغییرات ظریف در خصوصیات شخصیتی در روانپزشکهایی که به سایکوتراپی بیماران اختلال شخصیت زیاد می پردازن باشه.
اما عمومیت نداره و اینکه به شدت روی خود فرد اثرگذاره رو قبول ندارم.بهتره بیشتر این سوالتون رو باز کنید.
بطور کلی شیوع اختلالات روانپزشکی در بین روانپزشکها فرقی با سایر افراد نداره.اما چون روانپزشکن،زیادی به چشم میاد
کشیک هاش کم تعداده و لود کاریش نسبت به رشته ای مثل زنان یا داخلی خیلی کمتره. البته کشیکهاش گاهی سنگین و شلوغ می شه.ولی چون کم تعداده احساس فشار نمی کنیم
بطور کلی روانپزشکی رشته ای هست که زندگی شخصی رزیدنت رو مختل نمی کنه
اما بطور کلی باید خدمتتون عرض کنم که روان رشته ای نیست که بخواین به این دلیل که نمره تون بهش می خوره،یا مشاور پیشنهاد کرده بزنین.علاقه خاصی می طلبه.کسی باید روان بزنه که اگه نمرش به رشته های بالاتر هم می خورد باز هم روان میومد
قبولی های روان امسال تهران حتی نمرات ۴۶۰ و ۴۵۰ داشتند.من هم با ۴۰۱ رفتم روان. در حالیکه با ۳۷۵ هم می شد روان قبول شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد