Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

تعطیلات

فولکس میدان راهنمایی مشهد

سال جدید من همونطور که گفته بودم با کشیک شروع شد. پارسال هم اول فروردین کشیک بودم و انتظار کشیک خلوت و سبزی‌پلو و ماهی ناهار بیمارستان مثل پارسال رو داشتم. اما خیلی متفاوت بود. واقعا شلوغ بود و اکثر مریضهایی که مراجعه می‌کردن اندیکاسیون بستری داشتن. دو مورد بود که بین کیسهای دیروز بیشتر دیده می‌شد. یکی زائرین شهرستانی امام رضا بودن که با اومدن مشهد وارد اپیزود مانیا یا سایکوز شده بودن، و مورد شایع دیگه هم بیمارانی بودن که دچار adjustment disorder با افکار suicide جدی که ناچار به بستری کردنشون شدم. کیس جالبمون هم دختر ۱۳‌ساله‌ای بود که توسط اورژانس به بیمارستانمون منتقل شده بود. ۲ روز قبل از مراجعه اقدام به suicide با انداختن خودش از طبقه دوم خونه کرده بود که باعث شده بود یک دست و یک پاش بشکنه و دچار تروما به سر هم شده بود و وقتی دیروز از بیمارستان امدادی مرخص شده بود و رفته بود خونه اینبار قصد داشته از طبقه چهارم خودش رو بندازه پایین که خونوادش مانعش شده بودن و اورژانس رو خبر کرده بودن. اول بخاطر شرایط جسمانیش نمی‌خواستم بستریش کنم، ولی وقتی سعی کردم باهاش ارتباط برقرار کنم متوجه شدم که به هیچ وجه هیچ کمکی رو نمی‌پذیره و این موضوع نشانه‌ای از ناامیدی و مصمم بودن برای اجرای نقشه‌ش بود و به ناچار با بخش هماهنگ کردم و برای حفظ جونش هم که شده بستریش کردم.
توی این مدت رزیدنتی که دیروز به نیمه راه رسید دو سه نفر استاد دانشگاه توی مریضهای بخش داشتم، ولی دیروز اولین بار بود که خودم یه استاد دانشگاه رو بستری می‌کردم که بدلیل همون adjustment disorder با افکار suicide بود. (این موضوع رو تاکید می‌کنم که در adjustment disorder با وجود اینکه علائم به اندازه کافی شدید نیست که یک تشخیص محور یکی ماژور رو بذاریم اما افکار suicide شایعه).
خلاصه اینکه لحظه تحویل سال هم درحال دیدن مریض بودم! دیروز به این موضوع پی بردم که گاهی وقتا جدا ترسناک می‌شم! البته دیروز واقعا بعضی‌ها شورش رو در آورده بودن. جریان از این قرار بود که یکی از بیماران بخش دچار cardiac chest pain شده بود و پرستار بدسابقه و گیج بخش بیمار رو به همراه مامور بخش با نوار قلبش فرستاده بود پاویون تا ببینم! اونم با پای پیاده! نوار قلب رو که دیدم و چشمم به Tهای صاف و معکوس افتاد حسابی عصبانی شدم. آخه برای هر موضوع کم‌اهمیتی ما رو وقت و بی‌وقت به بخشها می‌کشونن، اونوقت مریض قلبی رو فرستادن پاویون و جالب اینکه پرونده‌ش رو هم نفرستاده بودنن. اول زنگ زدم و به پرستار اعتراض کردم و گفتم بلافاصله آمبولانس یا ویلچیر بفرستن و مریض رو منتقل کنن به بخش تا مشاوره قلبش رو بنویسم و به بیمارستان جنرال بفرستمش. همزمان از درمانگاه هم زنگ زدن که اینترنها شرح حال مریض رو گرفتن و باید برم ببینم مریض رو. توی این اوضاع بودیم که از بخش زنگ زدن که همراهی‌های مریض اتاق VIP که دیروز بستری شده و احتمالا postpartum psychosis هست می‌خوان که بیمارشون امروز ویزیت بشه، منم که کفری شده بودم گفتم مریضهای هر کسی طبق روال تعیین شده برای تعطیلات ویزیت می‌شن و من نمی‌تونم مریض اونها رو ببینم و اگه نمی‌خوان می‌تونن رضایت بدن و مریضشون رو ببرن. خلاصه مریض قلبی رو با ویلچیر از پاویون بردن و فرستادیمش برای مشاوره. توی درمانگاه مریض می‌دیدم که سوپروایزر اومد و بعد از احوالپرسی و تبریک عید نشست توی اتاق، کاری که اصلا معمول نیست. من هم فرصت رو غنیمت شمردم و از پرستار بخش حسابی شاکی شدم به سوپروایزر. بعد به ادامه مصاحبه با مریض و کار با اینترنها پرداختم و دیدم بنده خدا هنوز نشسته! کارم با مریض که تموم شد دیدم سوپروایزر این همه مدت رو نشسته تا اونجا تا اوضاع مناسب بشه و وضعیت اگه سفید بود ازم بخواد مریض VIP  رو ویزیت کنم! خلاصه وعده دادم که اگه سرم خلوت شد یه سر می‌زنم. از هوش هیجانی خوب سوپروایزر خوشم اومد که وقتی اوضاع عصبانی منو دید موضوع رو مطرح نکرد صبر کرد تا خوش‌اخلاق شم!
خیلی خوب شد که کشیکم نصفه بود.

امروز هم برای ویزیت بیماران سرویس خودمون رفتم بیمارستان. یکی از خلاقیتهای شهرداری مشهد امسال در زیباسازی برای نوروز اینه که توی بعضی میادین شهر فولکسهای سبزرنگی رو گذاشته و با سبزه و مترسک و غیره تزئین کرده. عکس بالای متن رو رو دیروز صبح که می‌رفتم کشیک از میدون راهنمایی مشهد گرفتم. اگه روش کلیک کنین همین عکس رو در سایز بزرگتر به همراه عکس دیگه‌ای که امروز صبح ازش گرفتم می‌بینین. (عکسها رو درحال رانندگی و با موبایل گرفتم).

خلاصه از اول امسال تعطیل که نبودم هیچ، پرکارتر هم بودم. فردا می‌تونم به امور نوروزی بپردازم، پس‌فردا دوباره باید برم ویزیت و این‌بار بیمارستان حجازی.

¤ روز قبل از تعطیلات حکم chief شدنم از دانشکده اومد. از ۱۶ فروردین

¤¤ آهنگ جدید روی وبلاگ گذاشتم

نظرات 25 + ارسال نظر
نالوکسون جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 22:20

میگن روز اول سال رو هر جور سر کنین باقی سال هم به همون منوال میگذره!البته ما که باور نمیکنیم!!(اخه ما که اصلا اهلmagical thinking نیستیم!)
یکی از آرزوهام این بوده لحظه ی تحویل سال در حال یک کار مفید و حیاتی (مثل مریض دیدن ) باشم!ازین لحاظ خوش به سعادتتون!! دکتر:)

:) اگه اینطور باشه از ۲ سال دیگه مریضها رو برای لحظه سال تحویل هر سال وقت می دم!
ایشالا اینترن که بشین به این سعادت نائل می شین

سپیده جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 23:16 http://gomshodegan.blogsky.com

پس شروع پرکاری بوده واسه سال ۸۷! امیدوارم تا‌ آخرش به این پرکاری هم نباشه دیگه!
من تعریف این فلوکس‌ها رو شنیده بودم ولی ندیده بودمشون! خوب شد عکسش رو اینجا دیدم!
چیف شدنتون هم دوباره مبارک

حسابی هم پرکار بوده. منم امیدوارم
ممنونم

آلبا شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 00:42 http://www.enoxaparin.blogfa.com

سال نو مبارک! دکتر دژاوو!
سال خوبی براتون آرزو میکنم.
راستی چند وقته می خوام بگم که پست آقا و خانوم میم فوق العاده دوست داشتنی بود
شاد باشید.

سال نوی شما هم مبارک دکتر آلبا
موفق و شاد باشید
از لطفتون ممنونم:)

mary شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:27

من ارتباط بین فولکس و سال نو رو نفهمیدم باز اگه ساله قورباغه بود یه چیزی ولی حالا که ساله موشه نمی دونم فولکس نماد چیه
امسال سال تحویل منم خیلی جالب نبود دیشب رسما محتاج یه دونه زاناکس بودم تا آرومم کنه،ولی خب خیلی وقته همه قرصامو ریختم دور
امیدوارم بقیه سال بهتر باشه
راستی من هنوزم درک نمی کنم مردم چه جوری میان اورژانس بیمارستان روان

مگه همه چیز باید بهم ربط داشته باشه؟! سال قورباغه که فکر نمی کنم داشته باشیم! فولکس ماشینیه که جذابیت بصری خاصی داره و به عنوان نمادی از سالهای گذشته استفاده شده و با زدن رنگ زنده سبز و گذاشتن سبزه روی اون خواستن رویش و سرسبزی دوباره رو در این قالب نشون بدن که به نظرم بد هم نشده. فولکس صرفا مظهر قورباغه نیست
راجع به بیمارانی که نیاز به بستری اورژانس در سرویس روانپزشکی دارن قبلا هم چیزهایی گفتم. توی این پست هم دو موردش رو گفتم: بیمارانی که افکار خودکشی جدی دارن، و بیمارانی که در شروع یک اپیزود بیماری جدی روانپزشکی مثل مانیا یا سایکوز هستن. موارد متعدد دیگه ای هم البته هستن

نیشتر شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 19:14 http://www.neeshtar.blogfa.com

سلام عزیز
۱-اول سال و عصبانیت ؟
۲- مبارکه پس ۲ تا شیرینی افتادیم

سلام. از عوارض کشیکه دیگه
ما در خدمتیم! ;)

دکتر گمشده شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 23:45 http://drdarya74.blogsky.com

این دیگه چه اهنگیه مثل اهنگ قبل از پخش اخباره

مثل؟!

دژاوو یکشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 00:22 http://siavu.blogfa.com/

سلام
امیدوارم سال خوبی داشته باشید.
چیزی که من رو به وبلاگ شما راهنمایی کرد همنامی بود
امیدوارم خواننده خوبی برای مطالب شما باشم.

سلام. ممنونم. خوشوقتم :)

موتیسم یکشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:31

سلام بر دژاووی عزیز

دکتر جان خوشم میاد که با وجود شلوغی و اذیت شدن در روز اول سال و کشیکت حال و حوصله نوشتن پست رو داری و خیلی قشنگ و با جزییات تمام وقایع رو می نویسی. خیلی عالی بود و لذت بردم البته نه از خستگی و عصبانی شدنت بلکه از روحیه و انرژیت.
دژاووی عزیز
درسته که خیلی روز اولی اذیت شدی ولی احساس میکنم همه اینها در سالهای بعد جزو خاطرات قشنگت میشن که هر وقت یادت میاد کیف میکنی.

بازم خسته نباشی.

فیلم((باغ فردوس ۵ بعد از ظهر)) رو دیدی؟ اگه ندیدی و وقت کردی ببین .

راستی کشیک بعدی کی هستی؟

ارادتمند: موتیسم

سلام. مرسی از لطف شما
منم معتقدم اینها و بخصوص این وبلاگ یه روزی یه دفتر خاطرات با ارزش برام خواهد بود
اتفاقا دارمش ولی هنوز ندیدم. به زودی می بینمش حالا که توصیه کردید
۹ فروردین کشیکم

موتیسم یکشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:32

یادم رفت دژاووی عزیز:

چیف شدنت مبارک.

ممنونم

ورونیکا یکشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:41 http://veronika.blogsky.com

چه شروع سال پرکاری!!
خسته نباشین

آخی ! یه دختر ۱۳ ساله چرا باید این قصدو داشته باشه؟!

چیف شدنتونم مبارک باشه
گرچه نمی دونم چیف شدن تو اصطلاح پزشکی معنیش چیه!

:)
سلامت باشین
باید بیشتر وقت گذاشت. ولی افسرده بود

ممنونم. چیف به رزیدنت ارشد می گن که یه سری مسئولیتها به عهدشه و رابط بین رزیدنتها و گروه آموزشیه

سجاد یکشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 19:24 http://pezeshk_konkori87.persianblog.ir

سلااااااااااااااااااام عیدتون مبارک ....سال با برکتی باشه ان شالله براتون راستی داداش این لینک ما خورده شده یا نابود شده از وبلاگت کوشش پس ...جون ما لینک کن دوباره ...یا علی

سلام. مرسی. همینطور برای شما. عرض کردم لینکدونیم محدودیت عددی داره.
موفق باشی

mary یکشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 21:57 http://architectmim.wordpress.com/

من بازم وبلاگ زدم ولی این دفعه پایداره

به سلامتی! شب درازه!!!

ورونیکا دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:18 http://veronika .blogsky.com

بعدا راجع به علت خودکشی و افسردگی اون دختر بچه بیشتر می نویسین لطفا؟

در صورتیکه شرح حال کاملتری ازش داشته باشم

سرمه دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:23 http://roseola.blogfa.com

سال نو پر از مریض و موفقیتهای درمانی ...

ممنونم.
حالا تا رزیدنتیم اصراری به پرمریض بودنش نداریم!

عادله دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:31 http://aeko.blogsky.com

سالی که نکوست از بهارش پیداست! سال نو مبارک...

!
مرسی
عید شما هم مبارک

[ بدون نام ] دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:04

سلام علیکم و عید شما مبارک!
احوال ابن سینا که خوب بود. دکتر حجازی چطورن؟!
راستی چیف شدن مبارک!
پس کو شیرینی ما؟!
نکنه آرد و شکر و بیکینگ پودر و شکر و .. میدید خودمون بپزیم؟!
اوه! ببخشید! یادم نبود چیف رزیدنتا شیرینی نمیدن. فقط میخورن!
خلاصه سهم آرد و شکر و بیکینگ پودر و شیر ما فراموش نشه!
حالا دیگه چیف شدید اونم از نوع بداخلاقش! کی دیگه جرات شوخی کردن داره!

سلام از ماست!
سلام دارن کلا
شما مگه آشپزی هم بلدید!؟

سارا دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 23:35 http://jarahedivoone.persianblog.ir

سلام اقای دکتر . بازم عیدتون مبارک . می بینم سال جدید پر بار واستون شروع شده . کشیک شلوغ ...وقتی ادم توی سال فقط نصف کشیک بده همینه دیگه . همین نصف کشیک جبران می شه تا عدالت برقرار بشه !!!!
چه فولکس قورباغه ای خوشگلی...ای ول ...چه شهرداری بامزه ای دارین شما...
حالا دکتر وقتی عصبانی می شی چه شکلی می شی ...که خودتم از خودت ترسیدی

سلام. مرسی. سالی یک بار کدومه؟! ما ماهی یک و نیم کشیک داریم.
والا خودم که خودم رو نگاه نمی کنم ببینم چه شکلی می شم وقتی عصبانیم

. سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 02:26

پدر دختر ماشین دار.عیدت مبارک

بله؟؟؟؟ پدر دختر کیان؟!
مرسی. عید شمام مبارک

دکتر سینوحه سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:35 http://www.doctorsinohe.persianblog.ir

سال نو مبارک دکتر ... این فلوکس ها واقعا ایده جالبی بودن. من که هر وقت از میدون راهنمایی رد میشم لذت میبرم... جالب اینه که خیلی ها هم واتی میستن و عکس دسته جمعی هم میگیرن!! چیفی هم مبارک...؟!

مرسی
منم همینطور. با اون مترسکهاش خب خیلی فتوژنیک شدن
ممنون

موتیسم سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:53

سلام بر دژاووی عزیز

کم پیدا شدی عزیز دل؟ احتمالا مشغول عید دیدنی و این حرفا دیگه.... خوش بگذره.

خوب میبینم که این مهران مدیری هم حسابی پیحیده به پای پزشکا و داغون کرده ما رو!!! نمیدونم میبینی یا نه؟ روانی کرده همه رو با این کاراش!! فاتحه جراحای اعصاب روکه خوند حسابی!!!

باغ فردوس رو دیدی؟ اگه دیدی حتما نظرت رو بنویس. دوست دارم بدونم از دیدگاه تو چطور فیلمیه.

منتظر پست جدیدت هستم.

خوش و موفق باشی: ارادتمند<موتیسم>

سلام. هستیم.
والا سریالهای غیر طنزمون که نوبره، از طنزش نباید انتظاری داشت.
باغ فردوس هم ایشالا به زودی. چشم
مرسی. شما هم موفق باشید

راسپینا سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:16

در دید وبازدید عید ۲و۳ باری رد شدم از میدون راهنمایی پس چرا من ندیدم فولکس به این بزرگی رو

عصبانیت رو اول عید.من که ایام عید در دوران اینترنی ایشالا کشیک نیستم

چیف شدنتون مبارک باشه.

باید بیشتر دقت کنید
از کجا معلوم؟
مرسی

[ بدون نام ] شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:17

جون هر کی دوس داری موسیقیتو عوض کن تو خونه کم اخبار رو نروم راه میره اینجام باید رد پاش باشه؟!!!

امکان نداره. خیلی دوستش دارم

اندروفین شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:42

آها پس پیدا میشن آدمایی که حرص دکتر دژاوو رو در بیارن؟!یا به عبارتی پس حرص دکتر دژاوو هم در میاد؟!!!

به ندرت!

[ بدون نام ] شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:53

خوب عوضش نکنید خوشبختانه پخشش اختیاریه که! منم پلی نمی کنم!

!!

اندروفین شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:25

راستی آقای دکتر بذارین اینایی که اقدام به سویی ساید میکنن به کارشون برسن! بلکه با اکتیو شدن اینا نرخ رشدمون یه کم بیاد پایین!!!در غیر این صورت نسل بعدی فضایی واسه تنفس نداره ها !!!مگه اینکه تنظیم خانواده رو عوض ۲ واحد بکنن ۸ واحد !!!بلکه افاقه کنه!البته اونم خیلی نمیتونه مثمر ثمر واقع شه!

:))))))))))))))))))))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد