Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

7/7/2007

کشیک آخر قبل امتحان رو دیشب دادم و یه چند روزی می تونم درس بخونم.

کشیک جالبی بود دیشب. چون ۳ تا از مریضهامون با شکایت اصلی اختلال در تکلم مراجعه کرده بودن و برای هر کدومشون به یه تشخیص رسیدم

مورد اول و دوم دخترهای ۱۸ ساله ای بودن که واسه اولی به تشخیص Conversion و برای دومی به ASD ( که البته پزشک اسکرینینگ بیمارستان جنرال، بیمار رو با تشخیص PTSD فرستاده بود) رسیدم. حتما توجه دارید که برای تشخیص PTSD علائم باید حداقل یک ماه دوام داشته باشه.

البته اولی یک Conversion  خالص و دلچسب هم نبود، خانواده ش هم چندان های کلاس نبود که بشه درست توجیه کردشون، ولی سعیم رو کردم.

برای دومی هم به خونوادش آموزش اکسپوژر رو دادم تا جلوی PTSD  شدن گرفته بشه.

اما مورد سوم که جالبتر بود پسر ۱۹ ساله ای بود که بعد از دیدن مشاجره خواهرش با شوهرش، دچار تکلم آشفته شده بود. به این صورت که مدام این جملات رو در جواب هر سوالی تکرار می کرد: خفه شو!‌ می کشمت!

لحن گفتارش حالت غیر معمولی داشت و به هیچ وجه لحن یک نفر که قصد تهدید کسی داره رو نداشت. خونوادش هیچ سابقه فامیلی از سایکوز یا هرگونه اختلال روانپزشکی دیگه ای نمی دادن، هیچگونه علامتی هم به نفع یک پروسه خلقی نداشت، و اساسا بجز این گفتار اشفته مشکل دیگه ای ذکر نمی کردن. اینبار دیگه برای گرفتن علائم حیاتی خودم دست بکار شدم تا مساله دفعه قبل پیش نیاد، و دیدم بعــــــــــــــــله! یک تب low grade و پالس ۱۲۰ داره، سابقه تماس با بیمار تب دار در روزهای اخیر هم ظن من رو بیشتر کرد.

  بعد از رد مسمومیتهای دارویی و یا مصرف مواد، با ظن به انسفالیت ویرال به اورژانس عفونی ارجاعش دادم. سعی می کنم پی گیری کنم ببینم به چه تشخیصی نهایتا خواهد رسید.

¤ امروز هفتِ هفتِ دو هزار و هفته. تا شب حتما ازدواج کنین، وگرنه از کفتون رفته!

¤¤ امتحان همین ۵شنبه ست ها!!

¤¤¤ سعی می کنم توی این روزهای باقیمونده از وبلاگم چند تا مطلب تحلیلی دیگه که فکر می کنم برای خیلیها مفید باشه رو هم اینجا بنویسم. در یکی از پستهای آینده به موضوع رابطه سنی پسر و دختر برای ازدواج خواهم پرداخت. این مطلب البته تا حدود زیادی بازگو کردن نظرات استاد عزیز و محبوبم هست که همینجا از ایشون تشکر می کنم، هرچند که از وبلاگ نویس بودن من بی خبرن.

¤¤¤¤ آقا ۵ روز دیگه به امتحانم مونده. به نظرتون چی کار کنم؟!

¤¤¤¤¤ شقایق، یکی از اینترنهای محترم یکی از دانشگاهها پیشنهاد خوبی داده که هر وبلاگ نویسی عکسی از دوران نی نی بودنش رو بذاره، ما قبل از پیشنهادش این کار رو کردیم! با این پیشنهاد هم موافقیم. پس  بقیه هم بسم ا.... همه لینکهای من به این کار دعوتن. بدلیل محدودیت وقت و امکانات از ارسال دعوتنامه خصوصی معذوریم

¤¤¤¤¤¤ یکی از همکاران راجع به این مواد خیابونی پرسیده بود، یادم اومد که قول داده بودم توضیح بدم: شیشه از مشتقات آمفتامین هست، کرک در اصل باید کوکائین باشه، ولی خب توی ایران چون صرف نمی کنه از مشتقات اپیومه! کریستال هم هروئین خالص شده ست.

بهرحال نکشید! از ما گفتن!

نظرات 30 + ارسال نظر
فر یدا شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 13:51 http://www.vivalavida.blogsky.com

سلام دکتر جون . . .
خوبی ؟؟؟
آدم باورش نمی شه همچین مواردی که میگی وجود داشته باشن . . . مثل همون پسره که هی می گفت . . . خفه شو می کشمت . . . کاش اینا رو یه جوری توضیح می دادی ما هم بفهمیم . . . conversionیعنی چی اونوقت؟
تو که این همه دکتر خوبی هستی هیچی هم نخونی نمره کامل می گیری . . . ولی حالا یه نگاه دوره ای از امشب بنداز رو درسات پسرم . . .
منم الان دارم می رم سر کوچه که ازدواج کنم . . . برام دعا کن . . . مگه چند بار هفت هفت دو هزار و هفت داریم که از دستش بدیم . . .
فعلا . . .

سلام. مرسی. شما خوبی؟
مریضهای روانپزشکی اصولا خیلی جالب و متفاوتن. در مورد اون پسره باید بگم که انسفالیت ویرال( عفونت ویروسی مغز) خیلی اوقات ممکنه با علائم روانپزشکی بصورت سایکوز مراجعه کنه
conversion هم یعنی اختلال تبدیلی،‌ یعنی یک یا چند علامت عصبی ، مثل کوری، فلج، بی حسی، عدم تکلم و ... که با یک اختلال طبی یا عصبی شناخته شده قابل توجیه نیست، و عوامل روانشناختی با شروع یا تشدید علائم ارتباط دارن

بابا ۴۰۰۰ صفحه ای که ۳۶۰۰ صفحه ش مونده باشه رو چه جوری دوره کنم؟!
ازدواجت هم پیشاپیش مبارک!
شیرینی ما؟

فر یدا شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 13:52

طبق معمول هم که اول بودم . . . دیگه نیازی به گفتن نداره البته . . .

اینکه دومه!

سپیده شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 13:57 http://gomshodegan.blogsky.com

چه جالب! پس یعنی به اون دیدن دعوا مشکلش ربطی نداشته؟ یا اون باعث بروز علایمش شده؟
¤ میگم ما که حرفی نداریم ولی طرفش رو از کجا پیدا کنیم تا شب؟!!
¤¤¤ دکتر یعنی جدی جدی میخواد اینجا تعطیل شه؟ من که باورم نمیشه...
¤¤¤¤ تنها چیزی که به نظرم میرسه اینه که درس بخونی! همین!!

اون دعوا رابطه علیتی با مشکلش نداشته . یا بطور اتفاقی هم زمانی داشته و یا برافروزاننده علائمش شده.
¤ از روش فریدا استفاده کن
¤¤¤ ایشالا
¤¤¤¤ راه بهتری مد نظرم بود

من۲ شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 14:22

سلام
دوز اینترنتو کم کنید حتما جواب می ده............
خوب درس بخونید دیگه....

سلام
:-S

نازگل شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 15:11

سلام آقای دژاوو
خوبی ؟خوشی؟سلامتی؟
امروز تو دانشکده دیدمت ....اما خوب تو منو نمی شناختی!
اما حواسم بود که اگه چیزی جا گذاشتی بهت بدم!

سلام!
خدایا منو بکش! حالا یه بار من ۲تا کارت گم کردم!

میم شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 15:24 http://stormysea.persianblog.com

می گن زود قضاوت نکنید ، عکس را دیدم گفتم مبارکه ، ولی بعدش پس گرفتم ...
مرسی از کیسها

آره، هیچوقت زود قضاوت نکنید!
قابلی نداشت

mary شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 16:06 http://architect-mary.blogsky.com/

ای وای من حالا تا شب یه شوهر از کجا پیدا کنم :)

ای داد بی داد! فکر نمی کردم همچین مشکلاتی ایجاد بشه!‌ ظاهرا همه مشکل شما رو دارن!
باز من پیشنهاد غیر کارشناسی دادم :(

mary شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 19:55

وبلاگ رو حذف کردم
بدتر عصبیم می کرد

چی بگم والا
همین انتظار رو هم داشتم
ولی خوب نبود

mary شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 23:01

چی خوب نبود؟وبلاگم؟ :(

نه
حذفش

mary شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 23:12

نه اتفاقا کار خوبی بود وبلاگ هیجان زدم می کرد
الان آرومترم
ترجیح می دم دپرس باشم تا هیجان زده

:))

خودم شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 23:44 http://halachera.blogfa.com

اگه ازدواج کرده باشیم پس چه جوری امشب رو تبدیل به خاطره کنیم؟ البته این که گذشت یه راه حل واسه 8/8/2008 ارایه بدین تا فرصت برای برنامه ریزی باشه! در ضمن امیدوارم امتحانتون عالی بشه.

مرسی
مهم ۷ بود
۸ که چیز خاصی نیس

مرجان یکشنبه 17 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 13:42 http://anemone.blogsky.com

سلام دکی جون

من نمیدونم چرا تا با یه وبلاگ نویسی آشنا میشم ، فرتی میگه میخوام وبلاگمو تعطیل کنم . حیفه تعطیلش کنی . صبر کن امتحانت تموم بشه ، اونوخ حسابی میتونی به وبلاگت برسی

خفه شو ! کثافت ! (نیشمولک) دچاره اختلال تکلم شدم ، دوای دردم چیه دکی جونم ؟ خندهههههههههههههههههه

منتظره آپت هستم
بابای

سلام
مساله اصلا این نیست که بهش نمی رسم. همین الان که امتحان دارم اتفاقا بیشتر می رسم

ضمنا این اختلال تکلم نیست.

الف.ک یکشنبه 17 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 16:39 http://open-area.blogsky.com

۲۱ سال و ۲ ماه و ۲۱ روز مونده به ۷ / ۷ / ۷ بعدی ...!

#-o

الف.ک یکشنبه 17 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 16:47 http://open-area.blogsky.com

از حالا می‌تونیم براش برنامه‌ریزی کنیم ..
البته نه برای ازدواج خودمون .. برای ازدواج بچه‌هامون!!


اون روز ما کجاییم؟
فاصله‌ی بین این ۷ / ۷ / ۷ تا اون ۷ / ۷ / ۷ رو چیکار کردیم؟؟؟

بچه من اون روز هنوز خیلی بچه ست
این چیزا رو یادش ندید تروخدا

سارا یکشنبه 17 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 17:00 http://www.dr-tranquil.persianblog.com/

آه من بازیادم رفت ازدواج کنم....
یعنی دیگه تصمیم جدی شده؟ یا احتیاج به معجزه هست؟

تصمیم ۱۰۰٪ رو به بعد از امتحانم موکول کردم

خودم یکشنبه 17 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 18:58 http://www.halachera.blogfa.com

راستی یک سوال احمقانه! من نمی دونم کریستال کشیدنیه یا تزریقی! باور کنید! میشه بهم بگید؟ راستی به منم سر بزنید، مرسی

کریستال به فرم جامد هست. هم قابل تصعید بوسیله حرارت و کشیدنه، و هم حلش می کنن و تزریقش می کنن

میترال(طبیب) یکشنبه 17 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 19:36 http://tabib_mshd.persianblog.com

اصولا ما امروز به جای مطالعه (البته نه اینکه سایر روزها که خیلی مطالعه داریم!)..خلاصه اینکه اومدیم به مدلاگی ها سر بزنیم به ترتیب لینکهای وبلاگ وزینمان!
...
مسابقه عکس نی نی ها جالبه ...
شاید تا ۴ ماه دیگه هم طبیب هم همین کارو بکنه..هرچند تا جایی که من یادمه چند ماه پیش این بازی رو یکی دیگه از وبلاگها راه انداخته بود...
...
ما هم یک زمانی فکر میکردیم کسی از وبلاگر شدنمان خبر ندارد اما چندی نگذشت که خبر رسید که ای داد و بیداد..!
...
الان که من کامنت کیگذارم از قرار معلوم گلدن تایم ازدواج به پایان رسیده...تاریخش رد شد ...
...
شمارش معکوس تا ارتقا...یکشنبه.دوشنبه.سه شنبه.چهارشنبه و ....(نوروزتان پیروز)!!!!!!
...
قاطی کردم انگاری...
...
اصلا
آقا کاری نداری؟!!
ما بریم؟!
طول این کامنت عجیب نافرم شد!
...
نبود...رفتیم..اما برمیگردیم..دیر یا زود
...

من که یادم نیس این بازی برگزار شده باشهو
ضمن اینکه وبلاگ من رو باید اول بیای! نه سر توبت! باز کلاهمون می ره تو هم ها!

منم هیمنطوری فکر می کردم که کسی از وبلاگم خبر نداره
تا اینکه توی کلاس روش تحقیق اول دوره رزیدنتی یه خانوم دکتری اومدن گفتن شما وبلاگ می نویسین؟!! من: بله؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این اولین موردش بود، و بعد ها بارها تکرار شد.
ولی دیگه اساتیدم نمی دونن! وگرنه تاحالا سر از تنم جدا می کردن!

mary یکشنبه 17 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 21:56

آخه چرا؟؟؟؟؟؟؟ :(
خسته شدم دیگه :(

کشتی منو دخترجان!
باز از چی؟!

مدادسیاه یکشنبه 17 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 23:41

لطفآ در مورد مریض ها بیشتر توضیح بده آخه شاید همه اصطلاحات رو متوجه نشن...من دوست دارم بدونم

چشم!
بفرمایید کدومش مورد سواله

سارا دوشنبه 18 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 00:32 http://kelopatre.blogfa.com

سلام دوست من..برای زدن به تیر تپر هم یه دونه قاط هم کافیه!! لازم نیست دو طرفه باشه..یه قاط+ یه ادم عجول!!= دعوای شدید....
راستی دکی مشکوک می زنی..عکسهای رومانتیک می ذاری؟ خبریه ایشالله؟
و دیگه این که راستی راستی می خوای وبلاگت رو ببندی؟ اخه واسه چی؟؟؟ حیف نیست؟
و دیگه این که اگه این بیماریهایی که می نویسین اسم فارسی با یه توضیح کوتاه واسه ما بی سواتا بذارین ممنون می شیم!!

سلام
آره خب، ولی شما دعوا نکن مردم رو!
وگرنه اگه دندونشون منفجر هم بشه پیشت نمیان!

این عکس رمانتیک رو واسه این گذاشتم که ملت گول بخورن و برن دنبال کار خیر در این روز مقدس 7/7/2007!!

نمی دونم حیفه یا نه! ولی من که حیفم میاد.
چشم. شما هم سوال بپرسید جوابش رو می دم

Eq دوشنبه 18 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 14:10 http://riozo.blogfa.com

همیشه بلاگ رو می خوندم ولی نظر نمی دادم.
آخه متالورژ رو چه به روانپزشکی.D:
ولی دلم نیومد الان که مثل اینکه می خوای بلاگت رو تعطیل کنی به امید خدا از شررت ! راحت شیم یه نظری چیزی ندم.
از خاطراتت و روزنوشت هات لذت بردم.امیدوارم توی کارت هم موفق باشی.

بهرحال مرسی که این آخر عمری! نظر دادی
موفق باشی

من۲ دوشنبه 18 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 15:16

:) جایگزین :-Sشد? یا هنوز ادامه داره؟

مگه قرار بود جایگزین شه!؟

mary دوشنبه 18 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 16:13

:((

!

سارا دوشنبه 18 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 17:57 http://jarahedivoone.persianblog.com

سلام. خوبی داش دژاوو!! با این اسم سختت؟ زبونم نمی چرخه بگم..!
به به می بینم امتحان دارین و ما خوشحالی می نماییم . چون رزیدنتای داخلی به خصوص خیلی ما ر و اذیت کردن و ما این روزا همش سر به سرشون می ذاریم که اعصابشون خرد شه امتحانشونو خراب کنن. البته واضحه که همه ارتقا می یابند!
عکسای مشکوکی می ذاریا....
ایشالا یه وقتی که همه حرفای این تاریخه هفت شد چشم !!!اوه چه شود؟!!
تو به من بگو من چه جوری عکس بزارم تو وبلاگم من عکس بزرگیمو تمام شجره نامه ام رو هم می ذارم... اعصابم ریخته به هم . هر چی عکس می ذارم باز نمی شه .

سلام! ازین ورا؟!
رزیدنتا از آزار شما نیت خیر دارن! شک نکنید
مشکوکی از خودتونه!
عکس گذاشتن رو هم برات توضیح می دم

رزیدنت زنان دوشنبه 18 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 18:53

اصلا نمره امتحان مهم نیست مهم اینه که خیط نشم...

آره خب مشکل همینه

شقایق دوشنبه 18 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 20:21 http://red-sea.persianblog.com

اولا که اون عکس اون بالا چه معنی میده؟ مشکوک میزنین:)))) / من بداخلاق؟ من خشن؟! من؟ من؟ من؟ من به این خوبی! ببینید شما الان تحت تاثیر جو امتحان بداخلاق شدین کامنت من رو با لهجه خوندین اینجوری حس کردین وگرنه من؟! / حتما دعوتتون به بازی عکس های نی نی بودگی رو جواب میدم ولی یه کم طول می کشه.فعلا امتحانتون رو بدین.با آرزوی موفقیت در امتحان:)

مشکوک چیه باباجان! عکس برای تشویش اذهان عمومی بود!
بداخلاق که شدم. نمی دونم والا!
من امتحان دارم
شما چرا یه کم طول می کشه؟!

ژیاردیا عینکی دوشنبه 18 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 21:57

بی زحمت یکم جلوی این اصطلاح های خارجکی توضیح بنویسین ما حالیمون بشه
سر در بیاریم یارو چش بوده!!!!
اخه مخاطباتون که فقط دکتر نیستن ! میکروب شناس هم لاشون پیدا میشه!!!

پ ن : تو پست قبلی معذرت خواهی کردم
اینجا بازم معذرت میخوام زیادی شوخی کردمsorry

آخه توضیح اینا یه کتاب می شه!
ج پ ن: خواهش

ریحان دوشنبه 18 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 22:43 http://dr-reihan.persianblog.com

به نظرم تا ۵ شنبه به جای اپ کردن اندکی هم مطالعه فرمایید!
ایشالله که امتحان خوب میشه دکتر!

نمی شه خب!
ایشالا

. سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 13:16

روزهای باقیمونده از وبلاگ؟؟؟!

اوهوم

. سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 13:17

نمی بخشیمت..

:(
چرا؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد