Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

عرصه سیمرغ

رئیس محترم بیمارستان همون روز نامه لازم‌الاجرا شدن اردر اینترن و مسئول ویزیت اول بودنش رو به مترون نوشت. این از اولین اقدام.

در مقابل دیروز رئیس محترم منو فراخوندن و گفتن هماهنگی‌های برقراری درمانگاه follow up برای رزیدنتها رو انجام بدم! البته پیشنهاد کردم یه سری مشوقهایی برای افزایش انگیزه در این باره در نظر گرفته بشه که مورد قبول رئیس واقع شد خوشبختانه.

چیف قبلی اولین هدفش حفظ شرایط موجود بود و نزد مدیرگروه کارنامه موفقی در پایان کار داشت. اما اولین هدف من ایجاد تغییرات و اصلاحات هست و خب این من رو در معرض خطراتی قرار می‌ده که پیامد هرنوع اصلاحیه. با این وجود نمی‌تونم خودم رو برای محافظه‌کاری قانع کنم.


¤ از ویژگیهای دنیای وب اینه که هر فردی با سواد اول ابتدایی به بالا می‌تونه برای نشر افکارش از اون استفاده کنه، حالا این فرد می‌تونه یک با هر سطح تربیتی، علمی، فرهنگی، خانوادگی و با هر نوع شخصیتی باشه. درواقع همه آزاد هستند که از این دنیا اونطور که می‌خوان استفاده کنن و این خواننده‌ها هستن که باید تشخیص بدن آیا این مطلب ارزش خوندن داره یا نه.

اخیرا فردی در وبلاگش تحت عنوان نقد کردن وبلاگهای پزشکی به بیرون ریختن خشمگینانه عقده‌هاش نسبت به جامعه پزشکی پرداخته بود که به نظر می‌رسه نتیجه traitهای شخصیتی پاتولوژیک و احساس حقارتش در قبال این قشر  باشه. من معتقد نیستم که جامعه پزشکی ایده‌آل و مبرا از هرگونه اشکالی هست. اما لازمه نقد کردن داشتن یک سری معیارهایی هست که در این بحث نمی‌گنجه و از طرفی هم بقدر کافی واضح هست. نوشته‌های مذکور و جوابهایی که به کامنتها توسط نویسنده‌ش داده شده بود پر از برخوردهای بی‌شرمانه و بی‌ادبانه و تداعی کننده یک سطح تربیتی نازل بود. بهرحال همونطور که گفتم وب محل آزادی بیانه،‌ هر فردی هم چه سالم و چه بیمار می‌تونه ابراز نظر کنه، اما من در شان قشر پزشکی نمی‌دونم که با چنین فردی که قصدی جز توهین و سرگرمی و جذب خواننده نداره وارد بحث بشن و همونطور که انتظار می‌رفت در جواب کامنتهاش اقدام به فحاشی و توهین کرده بود. از همکاران عزیز انتظار داشتم که اگر برای کنجکاوی یا هر دلیل دیگه‌ای این نوشته‌ش رو خوندن با این فرد وارد بحث نشن. چون با این کار نوشته‌هاش رو حائز ارزش بحث کردن قلمداد می‌کنن و غفلتشون رو از هدف اصلی نویسنده اون مطلب نشون می‌دن.

فراموش نکنیم که در پزشکی باید پاسخگوی موازین علمی و اخلاقی باشیم و نباید درگیر هجویات این‌چنینی شد. هر بیماری ممکنه به هر دلیلی نسبت به پزشکش خشمگین شده باشه، این موضوع در طول تاریخ همیشه وجود داشته و موضوع جدیدی نیست و در آینده هم ادامه خواهد داشت و قداست طب با این عقده‌گشایی ها لکه‌دار نمی‌شه. ما پزشکها در عالم وب هم مثل دنیای واقعی با همه نوع بیمار از هر قشر و با هر سطحی روبرو هستیم و شایسته ما نیست که در قبال هر نظر هرزی موضع بگیریم.  به قول حضرت حافظ:

ای مگس! عرصه سیمرغ نه جولانگه توست

عرض خود می‌بری و زحمــــــت ما می‌داری

واضحه که این نوشته من موضع‌گیری در قبال خذعبلات مذکور نباید تلقی بشه، که اساسا ارزش بحث و حتی مطرح شدن هم در این مکان نداشت، و فقط انتقادیست به عملکرد دوستان و همکاران در قبال اینگونه موارد که هر از گاهی پیش میاد.

¤¤ افشین قطبی مربی بزرگیه، اما برای تیم‌های کم‌حاشیه، تیمهایی مثل صبا و سایپا برای شروع کارش ایده‌آل بود، نه تیم پرحاشیه‌ای مثل پرسپولیس که مرد دوس‌داشتنی‌ای مثل قطبی رو می‌سوزونه. این هوش بالای علی دایی بود که برای پایان کار بازیگری و شروع مربیگری تیم‌های کم‌حاشیه رو انتخاب کرد و این‌ها سکوی پرتاب این مرد شدن برای بزرگتر شدنش، اینکه بتونه حاشیه‌های تیم ملی رو هم جمع و جور کنه یا نه، زمان بهترین قاضی خواهد بود،‌ ولی قطبی حیف بود.

نظرات 19 + ارسال نظر
سپیده جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 20:16 http://gomshodegan.blogsky.com

اگه قرار بود همه راه بی‌خطر و محافظه‌کارانه رو پیش بگیرن که هیچ پیشرفت و تغییری نمی‌دیدیم خب امیدوارم کارنامه‌ات آخر کاری اونقدر درخشان بشه که رئیس محترم تشویق بشه به انتخاب چیف‌هایی از نوع شما

اون فرد هم بیشتر از این ارزش بحث کردن نداره...
در مورد ما داروسازهام همین کار رو انجام داده بود... بذارید راحت باشه!

فکر کنم سوء تفاهمی پیش اومده. بحث من اصلا درباره اون فرد نیست. منظور نظر من همکاران محترمی هستن که این هجویات رو حائز ارزش بحث کردن دونستن. من به همکارانم انتقاد کردم،‌ نه به اون فرد، چون ۱۰۰۰ نفر که نظریاتی این‌چنینی داشته باشن اهمیتی نداره، اما یک نفر همکار هم اگه احساس کنم با انتقاد می تونم کمکی کرده باشم برام مهم و ارزشمنده

سپیده جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 21:16

بازم انگار سوتفاهم شده.
منظورتون رو متوجه شدم
مخاطب حرف منم شما نبودی٬ همون مخاطبان پست شما بودن.

آشنا جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 23:16 http://beautiful-smile.blogsky.com/

میگم خیلی طولانیه
بعدن می خونم نظر میدم الان می خوام شیطونی کنم
اینم واسه خودم که اینقدر بیکارم

!!

امیر شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:11

سلام
ممنون که جواب منو در مورد ایجاد افسردگی در روانژزشکی دادی.این چند روز پیش چند تا از رزیدنتها و اساتید رفتم و همه حرفهای شما رو تایید کردن.اما دیروز رفتم پیش یه روانپزشک که مطب داره تو شیراز.ازم پرسید که در امد چقدر برات مهمه ؟منهم گفتم این نکته اصلی برام نیست و به یه درامد متوسط راضی هستم ولی اون گفت درامدمون چیزی در حد پزشک عمومی هست!بنظرت این حرفش چقدر درسته؟ایا میتونی کمکم کنی؟
مرسی منتظرم بای

سلام. خواهش می کنم.
یک روانپزشک ناموفق خب ممکنه درآمدش در اون حد باشه. روانپزشکی رشته ایه که بخاطر ماهیت مزمن و یا عود کننده خیلی از اختلالاتش یه سری بیماران ثابت برای مطب خواهد داشت. حالا اگه روانپزشکی که توی مطب نشسته بتونه این بیماران رو برای خودش جذب کنه و نگهداره خب موفق کار خواهد کرد. اما اگه پزشکی باشه که هر بیمار رو فقط یک بار ویزیت کنه و دیگه بیمار رغبت نکنه پیش اون پزشک برگرده خب طبیعیه که مثل پزشکهای عمومی بیمارهاش تک ویزیتی می شن و درآمدش هم در حد یک پزشک عمومی پرکار می شه

la belle indifference شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:20 http://la-belle.blogsky.com

سلام علیکم
احوال چیف رزیدنت اصلاح طلب نوترون مسلک بیمارستان ابن سینا چطوره؟!
فکر میکنید با پرتاب نوترون های خنثی میتونید مریضا رو به قدر کافی جذب خودتون بکنید؟!
نمیدونم...
ولی ( افکت فلت ) هم تا حدی مفیده!
از ما گفتن بود!
آخه تا جایی که خبر داریم روانپزشکای موفق در ارتباط با مریض Flat نیستن!

سلام. مرسی
روانپزشک خوب باید flexible affect داشته باشه. یعنی بجای خودش (مثل بیماران سایکوتیک بستری توی بیمارستان) افکت فلت داشته باشه و بجای خودش هم (مثل بیمارهای نروتیک مطب) افکت گرم داشته باشه.

آذین شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:41 http://little.blogfa.com

خدا رو شکر که دارم از شر اینترنی خلاص میشم

و به سلامتی به چه شری دچار می شی؟!

آشنا شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 15:19 http://beautiful-smile.blogsky.com/


این مطلبی که گفتی و کامنتاش و پاسخ نویسنده به کامنت هاش رو امروز خوندم
واقعا متاسف شدم

سینوحع شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 15:34

۱. مهم اینه که تغییرات سودمند ایجاد بشنُ موانع سر این راه هم بر داشته میشه ۲ . کاملا موافقم ۳. نظری ندارم

علی شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 15:45 http://medicineman.persianblog.ir

غم این خفته چند خواب در چشم ترم می شکند!
من که جوابی ندادم و به دیگران هم توصیه کردم جوابی ندند. به هر حال اساتید زحمت کشیدند و مارو هم مورد عنایتشون قرار دادند!

mary شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 17:35

وای دکی
به نظرت من اگه بعد از ۷ ماه ول کردن دوباره برم پیش روانپزشکم ،منو می زنه؟
تو بودی چه برخوردی می کردی؟
برم پیش یکی دیگه بهتر نیست؟
آخه حوصله ی یه نفر جدید رو ندارم.

سحر(بهشت خیال) شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 20:00

سلام من خوندم اون نوشته ها رو نمی دونم چرا اینجوری اند؟بی خیال هر کسی با حرفهاش اندیشه ها ودر نتیجه شخصیت و ماهیت خودش رو نشون می ده!!!

ریحان شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 23:13 http://dr-reihan.persianblog.ir

۱) میشه انقدر بد اموزی تو بخش ها راه نندازی؟! چیزی که من ازش تو بخش اطفال متنفرم همین دفتر پیگیریه...ِ پیگیری خیلی مفید و اموزشی هست درست ولی در شرایطی که ادم فقط مسولیت مریشهای بستری کرده رو داشته باشه نه که صبح ۱۰ مریض یه بخش رو داشته باشه اخر وقت تازه بره ببینه کار اون یکی به کجا کشید ( اااااه! چقدر نظر فرهنگی دادم!)
۲) قطبی استعدادشو حروم کرد! باید هنرپیشه میشد. مخصوصا فیلمهایی که طرف از خارج اومده لهجه داره...از این هنرپیشه ها کم داریم!

۱-درمانگاه پی گیری ما برای بیمارانی هست که از بیمارستان مرخص می شن و ماهانه مراجعه می کنن و خب چون رزیدنت در جریان مستقیم بیمار بوده بهتره

۲-=))

mary شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 23:44

واقعا خیلی ممنون که جوابم رو دادی.دیگه هیچوقت مزاحمت نمی شم.

ببخشید اشتباهی پیش اومد.
در مورد سوالی که کردی باید بگم اگه من جای اون پزشک باشم خب اول می پرسم این مدت چطور بودی و بعد علت نیومدنت رو جویا می شم

[ بدون نام ] یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 14:40

اول سلام !
قالب جدید مبارک!http://i30.tinypic.com/23w39uf.jpg
دوم این که اینو ببینید خیلی باحاله!
(:

سلام
مرسی

مرجان یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 21:57 http://dayy.blogsky.com

سلام دکی جون

من چند وقت پیش اتفاقی ، کامنت اون وبلاگ نویس که دست به نقد بقیه وبلاگها زده رو توی کامنتدونیه یکی از دوستان (مونیکا) دیدم و وقتی رفتم مطالبشو خوندم ، نویسنده اون وبلاگ خیلی عقده ای به نظرم اومد (((= نمیدونم چرا آشنا به نظرم اومد که کیه با اینکه خودشو معرفی نکرده بود ! ولی از اونجایی که چندتا لفظ رکیک توی نوشته اش به کار برده بود و خیلی بی شرمانه در مورد وبلاگ نویسها و وبلاگ خونها قضاوت کرده بود ، احساس کردم میشناسمش چون یه همچین آدمه بیشعوری یه بار پاچه منو گرفته (((=
اینکه بی تفاوت رفتار کنین بهترین واکنشه ! همونطور که خودتم گفتی ! گفتم که چون قبلا یه دیوونه ای پاچه امو گرفته ، تجربه بهم میگه با همچین آدمایی دهن به دهن نشیم به نفعمونه چون اگه باهاشون بحث کنیم هرچی لایق خودشونه و هرچی از دهنشون درمیاد نثار آدم میکنن با سوادو بیسوادشم فرقی نداره فقط کافیه اون دیوونه اهل فحاشی باشه ، دیگه چشماشو میبنده و دهنشو باز میکنه

دکی برو اون وبلاگ نویس رو روانکاویش کن :دی من حس میکنم روانیه ((=

سلام.
با نظر شما موافقم.
برای بررسی روانپزشکی نیاز به ویزیت بیمار از نزدیک هست.

راسپینا یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 22:27

من که هنوز تجربه اینترنی ندارم اما به نظر قانون خوبی میاد.

پزشک۷۸ دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 22:43

موافقم

سینا سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 19:55 http://www.sinaab.blogfa.com

سلام
عالی بود
مرسی
مطلبی که راجع به حرف های اون.... که به اسم نقد ورداشته به بچه های پزشکی فحش و بد و بیراه کشیده فوق العاده بود

سلام. کاشکی از طرف دوستان رعایت می شد

سینا سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 20:01 http://www.sinaab.blogfa.com

fبا نظر شما و بقیه دوستان که گفتن نباید جواب ادم های عقده ای رو داد موافقم
ولی فکر میکنم فارغ از این قضیه چند وقته که هجوم گسترده ای رو تو جامعه علیه پزشک ها راه انداختن که بازتاب اون رو تو محیط مجازی به این شکل می بینیم
اگه دقت کنین تو همین بحث تعرفه ها هم کلی پزشک ها رو زیر سوال بردن...

این موضوعات هر از گاهی اتفاق می افته و میاد و می ره ولی اگه یک اتحاد قویتر و انسجام موثرتر در بین پزشکان بود کسی جرات چنین جسارتهایی نمی کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد