Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

یه سانتیمتر بیشتر

آدم برفی‌ها معمولا مذکرن! این آدم برفی مونث توی بیمارستانمون امروز جلوی بخش ایستاده بود. عکس بزرگترش رو توی فتوبلاگم ببینید.

این روزها توی نمایشگاه بین المللی مشهد نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون داخلی برپاست. دیشب به همراه یکی از دوستان دوران دانشجویی عمومی و همسرش که چند ماه پیش اینترنمون بود رفتیم نمایشگاه. نکته جالب شلوغ بودن غیرمنتظره نمایشگاه با وجود دمای ۸ درجه زیر صفر بود که توی هیچکدوم از نمایشگاههای قبلی مثل کامپیوتر یا کتاب که فکر می کردم شلوغ‌ترین نمایشگاهها هستن، ندیده بود. اوضاع طوری بود که برای پیدا کردن یک جای پارک توی پارکینگ وسیع نمایشگاه صبر و صف و نهایتا شانس بود که بعد از حدود نیم ساعت تونستیم وارد نمایشگاه بشیم. (آخه منو چه به مبلمان و دکوراسیون!)
یکی از ویژگیهای نمایشگاه مشهد اینه که چند تا غرفه ثابت توی محوطه و به صورت جدا از غرفه‌های اصلی داره و به فروش لوازم ایمنی و آتش‌نشانی، شیرآلات، رستوران و یک غرفه هم به ترشی‌جات اختصاص دارن. این غرفه آخری،‌ یعنی ترشی‌جات فانکشنال‌ترین غرفه نمایشگاه برای منه! آخه دفعه پیش که حدود یه ماه قبل رفتم نمایشگاه کامپیوتر یه شوری خریدم و حسابی خوش‌مزه بود! این شد که تنها خرید دیشب من از نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون داخلی باز هم همون شوری باشه!!

¤ شبایی که برف میاد، هر چند دقیقه از پشت پنجره چشمم به بیرونه، چشم به راه یه سانتیمتر بیشتر

¤+  زیر پایم امروز صدای کراکل می‌داد. زمین، شاید پنومونی کرده

¤++ خوبیه بستنی خوردن توی این هوا اینه که دغدغه آب شدنش رو نداری

malingering

چند هفته پیش بیماری داشتیم که با یه سری اختلالات رفتاری به صورت پرخاشگری و خودزنی از پادگان ارجاع شده بود. عکس بالا تصویر ساعد نامبرده‌ست که با سیگار سوزونده بوده. در شرح حال و مصاحبه مفصل اولیه، علائم مختلط و غیر‌اختصاصی متعددی رو نشون می‌داد. بعد از چند روز بستری اعتراف کرد همه رفتارهای بیمار‌گونه‌ش فقط بخاطر تداوم معافیت از رزمش بوده و این آثار سوختگی رو هم وقتی که مرخصی بوده با کمک دوستش و بعد از تزریق ماده بی‌حس کننده به زیر پوستش ایجاد کرده بود. ازش اجازه گرفتم که تصویری از این کارش داشته باشم. البته قبل از اعترافش.

یکی از مشکلات آموزشی بخش روانپزشکی، ناهماهنگ بودن رفرنس استاژر و اینترنها با رفرنس رزیدنتهاست. رفرنس استاژر و اینترنها کتاب آکسفورده که از اسمش پیداست بر اساس مکاتب انگلیسی هست ولی کتاب ما کتاب کاپلان و سادوک (comprehensive و یا synopsis) هست که یک کتاب امریکاییه. چیزی که مساله رو بدتر می‌کنه اینه که تقسیم‌بندی‌ها و کرایتریاهای این دو متفاوته، بطوریکه کتاب ما از کراتریاها و تقسیم‌بندی‌های DSMIV استفاده می‌کنه، ولی آکسفورد عموما بر اساس ICD10  هست، هرچند که گاه به DSMIV هم اشاره‌ای می‌کنه، ولی سبک نوشتن و تقسیم‌بندیهاش بر اساس ICD10 هست. این موضوع باعث سردرگمی دانشجوها می‌شه. چون توی راندهای آموزشی بخش صحبتها بر اساس کتاب ماست، ولی در امتحان پره‌انترنی و دستیاری از آکسفورد سوال میاد. از طرفی برای ما هم مساله‌سازه، حداقل وقتی که قراره کلاسی برای دانشجوها بریم یا امتحانی ازشون بگیریم باید اختلافات این دو رفرنس رو هم مد نظرمون باشه که مستلزم اینه که آکسفورد رو هم بخونیم. انصافا این کتاب core text که برای دانشجوها رفرنسه بخصوص در قسمت درمانها زیادی فشرده‌ و گاها ناقصه. ضمن اینکه ترجمه‌ای که توی بازار هست هم واقعا در حد فاجعه‌ست. البته صحبتش رو از اساتیدم این اواخر شنیدم که قرار ظرف سال آینده این مساله اصلاح بشه و رفرنس دانشجوها هم مثل چند سال پیش مشابه ما بشه.

¤ سرمای دیشب اینجا در ۲۸ سال گذشته بی‌سابقه اعلام شد. بیست و یک درجه زیر صفر رو هم تجربه کردم. دو روز تعطیلی بادآورده هم بد نبود.

¤¤ *************

The disorder of love in the Canon of Avicenna

(اثر استاد بهزاد)

من نمی‌فهمم آخه کجای دنیا آسیستان سال دو کشیک می‌ده که من باید دائم توی کشیک باشم؟! اونم ماهی ۵/۱ تا!
تا اینجا که نمی‌شه گفت کشیک خلوتیه. یکی از مریضهای بخش هم ظهر بدنبال استفراغ دچار اختلال هوشیاری شد که فرستادمش مشاوره نرولژی، اینترن چند دقیقه پیش زنگ زد گفت SAH در اومده.

امروز ژورنال کلاب با من بود. دو تا موضوع رو ارائه دادم. یکی بررسی اثرات آنتی‌سایکوتیک‌های نسل دوم (ریسپریدون و الانزاپین) در مقایسه با نسل اول(هالوپریدول) بر social cognition و neurocognition بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی. اما موضوع دوم که یه مورد خاص به حساب میومد مطلب کوتاهی بود که تحت عنوان images in psychiatry در amercian journal of psychiatry فوریه ۲۰۰۷ چاپ شده بود و به معرفی تشخیص disorder of love که توسط ابن سینا ارائه شده بود پرداخته بود و خب ارائه‌ش خالی از لطف نبود. ابن سینا این اختلال رو بصورت مجموعه‌ای از طیف علائم وسواسی و خلقی و رفتاری اضطرابی توصیف کرده، و خب توصیفاتش عمدتا در قالب اختلال انطباقی می‌گنجه. نکته مورد اشاره در این مقاله کوتاه، توجه ابن سینا به مسائل منتال هست و علائم بعضی اختلالات سایکوسوماتیک که در جلد ۳ کتاب قانون بهشون پرداخته.

¤ آلبوم عکاسی من به نام فتوبلاگ دژاوو افتتاح شد
توی این وبلاگ می‌تونین عکسهایی که عمدتا با دوربین آنالوگم،و خب بصورت ناخالصی گهگاه و تک و توک از عکسهایی که با گوشی موبایلم گرفتم رو از روی اسم، موضوع‌بندی و یا
ایندکس انتخاب و نگاه کنین.

 

ای که ۲۹ رفت و در خوابی ¤ مگر این ۹/۲ روز دریابی

دیروز آخرین روزی بود که می‌شد بگم ۲۸ سالمه
امروز اولین روز آخرین سال دهه سوم زندگیمه