Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

Malingering

امروز یه مریض جدید داشتم که برای بررسی روانپزشکی جهت معافیت پزشکی سربازی بستری شده بود. چیزای زیادی به نفع malingering داره. حالا ۳شنبه به همراه استاد عزیز هم ویزیت می کنیمش. ولی فکر نمی کنم نظری متفاوت با من داشته باشه.

چن وقته پیش یکی از خوانندگان عزیز پرسیده بود که آیا کسی که هوش بالایی داشته باشه می تونه ما رو در این زمینه ها فریب بده؟ باید بگم که علائم هر بیماری ظرافتهایی داره که فقط متخصص اون رشته می تونه صحت و سقمش رو تشخیص بده و این مساله در مورد علائم روانپزشکی خیلی بیشتر صدق می کنه. به نظر من فقط یک روانپزشک آنتی سوشیال ممکنه بتونه همکاراش رو سر کار بذاره.

همین یکی دو روز پیش بود که داشتم بخاطر اینکه روپوش نمی پوشیم افه میومدم! نگو چشممون زدن!‌همین امروز بهمون ابلاغ شد که از صبح شنبه پوشیدن روپوش و نصب کارت شناسایی برای رزیدنتها هم اجباریه!! اصلا خوشم نیومد!

¤ محور ۴ من این روزها حسابی فعاله .از طرفی هم امتحان ارتقاء داره چشمک می زنه.خدا به خیر بگذرونه.

¤¤ ما عادت داریم اونور بشینیم. وقتی مجبوریم این ور بشینیم سختمونه

¤¤¤ ***********

¤¤¤¤ برخلاف ماه قبل، اینترنهای این ماه اصلا تعریفی نداره کارشون. از ما گفتن بود

¤¤¤¤¤ علف؟ تا اینجاش که شیرین بوده

اینو بزی می گه

نظرات 22 + ارسال نظر
فر یدا یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 20:50 http://vivalavida.blogsky.com

دکتر جون این ¤¤¤ *********** رو در گوش من میگی ؟ اگه بخوای من میام همونور که شما عادت داری که باعث زحمتت نشم . . . اصلا این محور ۴ چیه ؟ نگی میام روپوشتو می دزدم که آره دیگه . . .

محور ۴: استرسور
(محوربندی در واقع فرمولاسیون تشخیصی روانپزشکیه)

جوراب پاره و انگشت آزاد یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 21:57

آها......واقعا چشت کردن دژاوو جان......حالا زیاد افه ی روان خوندن بیای هم من چشت می کنم...دیگه اون وقت می شی ژامه وو

:))

جوراب پاره و انگشت آزاد یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 22:04

البته این شوخی بود...چون روان قبول نمی شم اینجا اومدم انتی سوشال بازی در میارم!!!!!!!!!!!!!!

سارا یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 22:08 http://www.jarahedivoone.persianblog.com

سلام. ما شخصا با ریاست محترم دانشگاه شما صحبت نموده و کوتاهی شما را در نپوشیدن لباس مقدس طبابت گوشزد نمودیم...بعله می توانیم. نفوذو حال می کنی...؟تا دیگه تو باشی دل منو نسوزونی. حالا هی بشین روپوش بشور...
راستی هوای استاژر ها رو داشته باش. بهشون خوب یاد بده . اخه بعضی وقتا ما میریم کشیک که اصلا فایده نداره . یعنی فقط وقت تلف کردنه چون رزیدنته خوب بهمون یاد نمی ده.
این ستاره ها چیه ؟ دیگه کار با آب پیازو ول کردی . با کلاس شدی کد و رمز می نویسی؟

خدا بگم تورو چی کار کنه!
هوای آموزش استاژرها رو شخصا دارم. بعضی رشته ها کشیکاشون خب اونقدر طاقت فرساست که نای آموزش براشون نمی مونه.
اینجارو دیگه با آب هیچ پیاز سیب زمینیی نمی شد نوشت!

روزبه دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:52 http://tabeedi.persianblog.com

چقدر سرت شلوغه دکتر!‌راستی اونهور نشستن همیشه سخته مهم نیست به کدوم ور عادت داشته باشی.

کیان فلاح دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:59 http://www.nazarsanji1.blogfa.com

سلام به شما
من کیان فلاح دانشجوی کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاههای تهران هستم
من وبلاگی برای یک نظر سنجی ایجاد کرده ام تا بتوانم از نتایجش برای پایان نامه ام استفاده نمایم اگر لطف کنید در وبلاگ من در این نظز سنجی شرکت بفرمائید
جواب نظر سنجی فقط یک یا دو کلمه است وباعث اتلاف وقت نخواهد شد
قبلا متشکرم

متوترکسات دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 13:37 http://www.doctormtx.blogfa.com/

حال جوجه تیغی چطوره؟ ازش بی‌خبریم.

سپیده دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 13:38 http://;gomshodegan.blogsky.com

بابا خوب یه سپندی واسه خودت دود کن چشم مردم انگاری خیلی شوره!
همیشه اومدن از اون وری که بهش عادت داری به این ور خیلی سخته...
این ستاره ها چی هستن دکتر؟! مشکوک میزنیها! ستاره و علف و بزی و... ;)
این ماه کلا هیچیش تعریفی نداره!

ورونیکا دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 14:38 http://veronika.blogsky.com

خواهر کوچیکم کد رمز خوب بلده باز کنه ها گفته باشم :-p

roseola دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 17:57 http://roseola.blogfa.com

دلیل خاصی در فیلد روان داره مخالفتتون با روپوش یا همینجوری ؟ چون من شدیدا از موافقان روپوش سفید و اتیکت هستم (:

بطور کلی توی بخشهای جنرال خیلی از بیمارستانهای دنیا دیگه روپوش سفید رو بخاطر dress effect که می تونه داشته باشه، و این توی بخش روان پررنگتره، و از طرفی نقشش در کاهش انتقال عفونت بیمارستانی زیر سوال رفته، بعنوان لباس الزامی پزشک بحساب نمیارن.
و بخصوص توی بخشهای روان پوشیدن لباس خیلی مرتب و شیک و برای خانمها، داشتن make up توصیه می شه.
از طرف دیگه بخاطر شرایط خاصی که بعضی بیماران روانپزشکی دارن، داشتن اتیکت که مشخصات فرد رو اعلام می کنه بهیچ وجه معقول نیست و می تونه برای پزشک باعث دردسرهایی در خارج از بیمارستان بشه.

فر یدا دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 18:03

خدارو چی دیدی؟
یه هو دیدی یه دیوونه تونست به یه آقای دکتر روانپزشک کمک کنه !!!!

میم دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 22:07 http://stormysea.persianblog.com

خیلی مریضها دوست ندارن که موقع اینترویو ما باشیم، رزدینت عزیز هم گویا دوست داره ما نیاشیم، همش میفرسته دنبال نخود سیاه

شیوا سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:33

دکتر عزیز یه مشاوره می خوام
یک کیس دارم با اسکن و MRI نرمال که سردرد های شبه میگرنی داره و به هیچی جواب نمی ده فقط با کمپلکس سوماتریپتان و توپوماکس و استامینوفن کدیین کمی بهتر میشه ولی نه خیلی البته مساله اینجاست که این کیس خیلی متشخص با تحصیلات بسیار زیاد بالا ( فکر می کنم مشکل اصلی همینه) ادعای پیشگویی داره و مرتب به من میگه ته چشمهات آتیش می بینم و این زیباییت خاکستر نشین همین آتش می شه و من هم مگه از جونم سیر شده باشم که ریفرش بدم به روانپزشک.عمراهم نمیشه بهش آنتی سایکوتیک داد می فهمه.نظرت چیه؟

با تشکر از مشاوره
با توجه به شرح حالی که دادید بیمار سایکوتیک به نظر میاد.
ولی لطفا اول مصرف مواد رو R/O کنید.بعدشرح حال دقیقتر برای اثبات علائم سایکوتیک بگیرید.به personality disorders هم فکر کنید.بخصوص بوردرلاین/آنتی سوشیال.چون به نظر میاد توصیفاتش با manipulation همراهه.به اسکیزوئید/اسکیزوتایپال هم شک کنید.
توپاماکس رو taper و قطع کنید. چون سایکوز رو flare up می کنه.
بعد یک EEG انجام بدید.
و در صورتیکه برای ارجاع به روانپزشک پذیرش نداره، با این توجیه که آنتی سایکوتیکی که براش تجویز می کنید بخاطر اثر ضد سردردش هست،قانعش کنید. یک آنتی سایکوتیک آتیپیک رو شروع کنید. اگه بهیچ وجه فکر می کنید راضی نمی شه، با این توجیه که ممکنه سردردش tention headache باشه قانعش کنید به روانپزشک مراجعه کنه و اینجوری مسئولیت قانونی و اخلاقیتون رو انجام دادید.
کلک دیگه ای بلد نیستم!

نازنین سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 15:01 http://www.shiny-star.blogfa.com

به بزی بگو حواسش باشه!علف هم مدلای مختلف داره!مسموم نشه یهو!

شیوا سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 16:29

مرسی دکتر try می کنم.اگه مووفقیت آمیز بود بهت گزارش میدم. باز هم تشکر واقعا چقدر عالی می شد اگر همه پزشکها اینجوری صادق و بی تکبر با هم در ارتباط بودند می دونی جواب درخواست مشاوره از استاد گرانقدر پس از کلی طفره چی بود چون فرصت ندارم اگه مریضت نمیاد خودتان از منشی مطب یک وقت مشاوره بگیرید با هم صحبت می کنیم.

[ بدون نام ] چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:23 http://saaaraaa.blogfa.com

بزی دیگه چیا میگه !‌!‌!‌!

اسپند دونه دونه ... هرکی دوکی رو چشم بزنه چشم تو چشمش نمونه ....

دیگه دود نکن من برات دود کردم

روانپزشک آنتی سوشال! چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:09

سلام دکتر!
خوبید؟
که این طور!
روپوش پوشیدن اجباری شد!
وای چه دلم خنک شد!
که اینترن های این ماه مثل اون ماه نیستن؟!!!!!!
مطمئن باشید حالا حالاها دیگه اینترن خوب پیدا نخواهید کرد!

سلام از ماست! مرسی
درستش می کنیم!
نگی به اینترن خوبا ها!

پزشک 78 چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:23 http://78med.persianblog.com

یه بار یکی از بچه های 77ی به یکی از فامیلاشون یاد داده بود که چیکار کنه که مالینجرینگش بگیره (دقیقا برای معافیت) اما تیرش به سنگ خورد...با این دکتر پورافکاری که اونجا نشسته بود همه رشته هاشون پنبه شد.
اما انصافا آدم باید واقعا یه مشکلی داشته باشه که بخواهد از روانپزشکی برای خودش معافیت جور کنه!

مادر پویان چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:13 http://tanhaian.persianblog.com

سلام آقای دکتر. ببخشید کامنت من با مطلبتون بی ربط ولی مربوط به تجربیاتتونه. من برای قولی که به یک پدر و مادر جوون در ایران دادم شدیدا دنبال متخصصی هستم که در زمینه بیماری اوتیسم در کودکان تجربه داره. خواهش می کنم اگه می تونید کمکم کنید. تا به حال از هر کس کمک خواستم حتی زحمت نه گفتن رو هم به خودش نداده. البته متوقع نیستم اما خواهشمندم. ممنون.

سلام. خواهش می کنم.
من فوق تخصصهای روانپزشکی اطفال توی مشهد رو می شناسم. ولی شناختی برای شهرهای دیگه ندارم. ولی قاعدتا اگه تهران باشن هیئت علمی های خیلی قوی داره

ژاندارک چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 19:27 http://parastooyemohajer.blogfa.com

علف باید به دهن بزی خوش بیاد که اومده! پس مبارکه! (درمورد خودتون بود دیگه آره؟!)

:->

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 19:47

بزی کیه؟!
علف چیه؟! یا کیه؟!

:->

ریحان یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 23:11 http://dr-reihan.persianblog.com

ای بابا! چه گیری می دین به این سربازای بیچاره! معافشون کن برن دیگه! گناه دارن!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد