Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

self esteem

* کلا زیاد اهل فیلم دیدن نیستم

تاریخ آخرین سینما رفتنم رو هم بخاطر نمیارم

اما بعضی وقتا بعضی فیلما و حواشی اونها آدم رو قانع می کنه که ببینه اونارو

وقتی چند جا خوندم که فیلم اخراجیها کار ضعیفیه با خودم می گفتم: بابا اینا خیلی کارشناسی نگاه کردن لابد! اما ۲ روز پیش اتفاقی این فیلم دستم اومد.

من قبل از این فیلم هم از ده نمکی انتظار کارگردانی نداشتم.بهرحال باید بگم عنوان فیلم منتخب تماشاگران یه عنوان دهان پرکن و توخالیه و نشون می ده مردم توی کشور ما برای سرگرمی به سینما می رن،شاید دوس دارن نیازشون برای خنده رو به هر شکلی که شده تخلیه کنن.

ده نمکی در اخراجیها هیچ حرفی برای گفتن نداشت. نه کار جدیدی توی سینمای کشور درست کرد و نه کار گذشته ها رو بهبود داد. نه بازیگر جدیدی معرفی کرد و نه از بازیگرهای قدیمی بازی جدیدی گرفت. کارش این بود که از چن تا بازیگر باسابقه در همون نقشهایی که هر کدومشون بارها و بارها بازی کرده بودن استفاده کرد. نکته دیگه اینه که اخراجیها نقطه قوتی تصویری و سینمایی نداشت که بخواد ارزش صحبت کردن  داشته باشه و اگه فیلمنامه ش توی یک برنامه رادیویی هم اجرا می شد نمی شد گفت که چیزی رو از دست دادیم که فیلمش رو ندیدیم. حتی فیلمنامه ش هم چیز خاصی نداشت و برپایه شوخی های چیپ که گاه حریم نزاکت رو هم خدشه دار می کرد استوار هست.

ده نمکی با این فیلم نشون داد که نه تنها اهل کارگردانی نیست،بلکه در آینده هم نمی شه متصور بود که این کاره بشه. و مقابل رفتارش توی مراسم اختتامیه جشنواره فجر همیشه یه علامت سوال باقیه.چرا که انتخاب از طرف تماشاگران هم براش زیاد بود.

 

**پ پ ن: دلم؟! خیلی وقته که هاپو خوردتش

نظرات 30 + ارسال نظر
علی یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 17:16 http://diemaking.blogfa.com

سلام
فکر کنم که تا حدودی شما به وبلاگ نویسای پزشکی خط میدی لطفا شخصیت و مشکل روحی بنده را تحلیل وانالیز کنید که چرا من چنین خواسته ای دارم.
ممنون از لطفت

سلام
نه.
آدم وبلاگ می نویسه که هرچی دلش خواست بگه، نه اینکه از کسی خط بگیره.
مشکل شما هم اینه که می خوای توی غیرقابل اعتمادترین محیط، یه نفر با همچین تحصیلاتی و موقعیتی رو قانع کنی که سخت ترین و بزرگترین اعتماد زندگیش رو انجام بده.
اگه کسی خودش رو هم رشته ما معرفی کرد و گفت که به درخواستت می خواد فکر کنه، گولش رو نخور. حتما یه آدم بی کار و بی سواده کهقصدش سرکار گذاشتن شماست
این کار شما علاوه بر بی نتیجه بودن، توهین آمیز و زشته و اگه دارم جوابتون رو می دم به این امیده که این کار رو ادامه ندین.
من روی همکارام حساسم و کار شما واقعا غیرقابل تحمله.لطفا این کارتون رو خاتمه بدید

incidentaloma یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 18:53

من قسمت خصوصیشو نخوندم...

[ بدون نام ] یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 19:14

ای کاش از نزدیک میدیدمت تا بهت ثابت میکردم من قصد توهین به کسی را ندارم.اگه اینا همکارای شما هستند مطمئن باش خوباشون به عنوان خواهر و برادرای من هستند.خیلی سو ظن بی مورد به دیگران داری.تو هم همین وبلاگها ادمهای بسیار پاکی پیدا شد که...اما بنده خداها میترسند فکر میکنن که من قصد فریبشون را دارم.اما به خدا این طور نیست.پس شما چه پزشکی هستی که هنوز از گفته هام تشخیص نمیدی که ایا حرفام واقعیت داره یا کذبه؟ به جان خودم دیگه خودم هم پس از ۲ سال به شدت خسته شدم.نمیدونم چرا با این همه سنگدلی مردم بازم امید دارم که به من کمک کنند.ای کاش کسی بود به من کمک می کرد.اما اگه دیگه قضیه به همین منوال ادامه پیدا کنه پس از ارائه مقاله ام دیگه به ایران بر نمی گردم تا شاید از شما و امثال سنگدل مثل شما و انسانهای بدبین دور باشم. دارم کم کم متوجه میشم که واقعا تنها هستم تنهای تنها.سالها کارگری کردن و با خون دل از یه دانشگاه معتبر مدرک گرفتن و آواره کویر های سیستان بودن این شد عاقبتم.ایا کسی نیست به من کمک کنه؟ .ایا گوش شنوائی نیست؟
در پناه خداوند متعال باشید

میم یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 19:17 http://stormysea.persianblog.com

اول مرسی از پاسخ پائین .
اخراجیها برا خنده بد نبود ولی فیلمی نبود که جایزه بگیره که نگرفت ، از قدیم گفتن هر که را بهره کاری ساختن .
خصوصیشم نخوندم

ژاندارک یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 19:23 http://parastooyemohajer.blogfa.com

منم تازه دیروز این فیلمو دیدم. اصلا خوشم نیومد! نمیدونم چرا بعضی جاها اینقد ازش تعریف کردن. به دل تنها کسی که نشست خواهر یازده سالم بود!
---------
من قسمت خصوصی رو خوندم چون اصولا هیچ خصوصی ای از من پنهان نمی مونه!D: موافقم! چون اکثرا همینطوره
------------
پشت ماشین که بودم و تصادف کردم اینقد خندیدم که بابام یادش رفت نازم کنه و بگه عیب نداره!فقط گفت من نمی دونم تو چرا به همه چی می خندی؟! پسر مردم اگه مرده بود چیکار می کردی؟!!!

من یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 21:50

من روزه جمعه فیلمو دیدم و چون قبل از دیدنش کلی نقد در موردش خونده بودم انتظار فیلمی رو داشتم که ارزش این همه نقد کردن داشته باشه ولی زهی خیال باطل........
علت استقبال از این فیلم وفروش ۱.۵میلیارد تومانی ان فقط به خاطر ساختار شکنیه اون هم با استفاده از کلمات زیبا!!!!!
قمه کشی جلوی تانک یعنی چه؟؟؟؟
راستی شما دختر خونده نمی خواید؟ (البته از نوع با استعدادش)

سپیده یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 23:21 http://gomshodegan.blogsky.com

برعکس تو من عشق فیلمم و اکثر فیلمها رو تو سینما میبینم. اخراجیها رو هم اونقدر تعریفش رو شنیده بودم که با اینکه تنها بودم رفتم سینما.ولی به شدت پشیمون شدم.به هیچ وجه ارزشش رو نداشت
این پاراگراف خصوصی رو با آبلیمو نوشتی؟! من فهمیدم و خوندم!:D
من چون بابام مایه دار نیست هیچ وقت تصادف نمیکنم!
دلت؟! اگه دلتنگش شدین میخوای از هاپو پس بگیریم واست؟!

متوترکسات دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:08 http://www.doctormtx.blogfa.com/

در مورد فیلم اخراجی‌ها با نظر شما موافقم. جناب ده نمکی با زرنگی هر چه تمامتر و با استفاده از بازیگران موفق و نامدار در ابتدای فیلم روی نقاطی دست گذاشته که اکثر مردم خوششون می‌اد. ولی در ادامه فیلم حرف خودشو زده.
در ضمن با اونیکه با آب پیاز نوشتین موافقم. چون من هم تو دوران اینترنی تو بخش روانپزشکی ۲۰ گرفتم.

پزشک ۷۸ دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:11 http://78med.persianblog.com

سلام
وبلاگ قشنگتون رو دیدم و کلی لذت بردم....راستش من فکر میکنم اعتماد به نفس افراد خوش تیپ از برخورد اطرافیان با اونا سرچشمه مییره (مثل نمره دادن!) من که خودم به همین خاطر اعتماد به نفس بالایی دارم !!!!!!!!
راستی اگه دوست داشتی تبادل لینک کنیم خوشحال میشم

گل یخ دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 14:03

گریه نکن!
ایشالا تو هم یه روز پولدار میشی!

دختر بد! دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 14:07

(گریه!) منم ماشینمو پودر کردم ولی کسی نگفت فدای سرت!
گفتن خاک بر سر بی عرضه دست و پا چلفتی کورت که نیمکت به این گندگی رو پشت ماشینت ندیدی و رفتی توش!
(بازم گریه!)

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 14:08

کدوم هاپو دلتو خورده؟!
مذکره یا...؟!؟!

هاپویی که دلم رو خورده مذکر و مونث نداره

خاک‌نهاد دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 16:23

باور نمی‌کردم واقعا نوشته باشین... فکر می‌کردم سرکاری ِ!
ولی وقتی رو آتیش گرفتم(!) دیدم راست گفتین!!

معنی دقیق « رتروسپکتیو» چیه؟!

همیشه از پیدا کردن ریشه‌های رفتارها و اتفاق‌های روزمره لذت می‌بردم... و می‌برم...
اما دور و برم آدمایی که دنبال این ریشه‌ها باشن رو کم دیدم...

خوبه که جواب سئوا‌ل‌تون رو پیدا کردین!
کاش همه جواب سئوا‌هاشون رو پیدا می‌کردن!!

رتروسپکتیو یعنی گذشته نگر

[ بدون نام ] دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 16:25

سئوال‌هاشون*

ورونیکا دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 21:51 http://veronika.blogsky.com

چقدر شما با داداش مسعودم تفاهم دارین!
آخه نظر اونم در مورد فیلم دقیقا همین بود:)
پ:نوشتتاتون واقعا زیباست و به دل می شینه . مرسی

لاله دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 22:46 http://guyton.persianblog.com

من موافقم !!!! ( با چی ؟؟؟)

مهناز سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 00:38 http://havayealoode.blogfa.com

خصوصیش خیلی باحال بود...دستت روشد دکی:پی

پدر(نم نم) سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 00:54 http://father78.persianblog.com

آرزوی باحالی بود...ولی من حتی اگه اینقدر هم پول داشته باشم چنین کاری را نخواهم کرد٬چون برای پولم زحمت کشیده‌ام...راستی نگفتی که کدوم دانشگاه درس می‌خونی؟اسم این بیمارستانی که عکساش رو انداختی چیه؟

من مشهدم
این عکسا هم از بیمارستان روانپزشکی ابن سینا بود

ایمان سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 16:08 http://tavassoly.blogsky.com

من فیلم رو ندیدم ولی از قبل می دونم که هیچی نداره.

اروس سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 20:14

پ ن: خیلی جالب بود! - اون نمره به خوش تیپ ها هم اثر روانی داره که ثابت شده است. ادم های منضبط و مرتب احساس بهتری در مخاطب ایجاد می کنن. این که معلومه! ولی مساله چیز ه دیگه ایه! مساله خوشگلیه! حالا یا شما زمان اینترنی متفاوت فکر می کردین یا الان خوشگلی رو خوش تیپی می نویسین!:))) - راستی خیلی خوشحالم که رشته تون رو دوست دارین. چیز کمی نیست. در این برهوت که اکثرا می نالند خیلی غنیمته! خیلی خوشحالم براتون

سعیده سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 20:40

کاش من دخترت بودم..

علی جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 19:39 http://medicineman.persianblog.com

نمیدونم چرا همتون انتظار دارین یک فیلمی بسازن که یا جلوه های هنری داشته باشه یا پیچیده باشه و .... من کاری به این که کیه کارگردانش ندارم.اینقدر فروش معنی داره. آخه این ملت نباید یه دقیقه دلشون خوش باشه؟ حالا حتی اگه الکی باشه. چقدر دنیا رو سخت می بینید!

. جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 20:13

شبیه اصحاب پیغمبر فکر می کنید٬ یه دختر بی استعداد با موهای ناز..! متاسفم..

یعنی اصحاب پیغمبر دختراشون بی استعداد بودن؟! چه ربطی داره آخه برادر من.
منظور من بی استعداد در رانندگی بود که می ره توی دیوار. بعدشم دختر خودمه! توی رانندگی بی استعداده
موهاشم نازه! چی کارش کنم!

. جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 22:22

۱. من اساسا برادر نیستم ۲.دخترای اصحاب ...رو نمی دونم ولی باباهاشون تو مایه های شمان ۳.مقصود من این بود که تو این ماجرای ذهنی مثلا پسرتون دست گل آب میداد. ۴. می بخشید تو مسا‌ئل خانوادگیتون دخالت کردم!

آها! ببخشید!
آخه دختر خوب! چرا منفی نگاه کردی؟ اگه پسرم این کارو می کرد چه بسا یکی می زدم محکم توی سرش تا دیگه حواسشو جمع کنه. ضمن اینکه با این ماجرای ذهنی نشون دادم که با توجه به اینکه بیشتر از یه بچه نخواهم داشت، اون بچه م دختر خواهد بود.
با گفتن موهای ناز و نوازش و ماشین خوشگلتر می شه به ملاطفت در برخورد با روحیه حساس دخترم باید توجه می کردی. نه اینکه بری از یه جهتی نگاه کنی و یه جور عجیب و قریبی تفسیرش کنی که توی دوکون هیچ عطاری یافت نمی شه و مطمئنا منظور من هم نبوده

. شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 21:26

دختر می خوای چون ادامه ی اقتدارتو میخوای .(غریب رو سهوا غلط نوشتی)

[ بدون نام ] شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 23:53



الان مطالب قدیمی "*****"رو خوندمو نظرم یکم! راجبتون عوض شد.شاید بیخودی گیر داده بودم...

خدارو شکر!
کدوماش نظرتو عوض کرد؟!

. یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 20:21

وقتی دو کلمه ی ساده رو اونجوری ستاره بارون( سانسور) می کنید دیگه جرات نوشتنی نمی مونه ٬اونم درملاء عام!

در ملا خاص چطور؟!

. دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 00:15

دلم میخواد ولی نه٬شرایطشو ندارم (چون چشمام رنگ چیز زنبورا نیست!

. دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 00:20

آقا دوازده شبو رد شده بودمن بی ادب شدم٬بی زحمت این قبلیرو کلا ستاره کن

عجب! همون افت فانکشن دیگه؟!

ببخشید. ستاره هام تموم شده!!
اشکالی نداره
ما می خونیمش عسلی!

. سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:49

آخرین کلام: آسمون دل بی ستاره نباشه پسرک......

مرسی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد