Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

معادله

هرچند این معادله  کاملا فراگیر نیست

اما به نظر من برای عامه مردم،در بسیاری از موارد

حاصل ضرب میزان احساس خوشبختی در مدت اون یه عدد ثابت و یکسانه

نظرات 10 + ارسال نظر
گل یخ جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 18:54

نمی دونستم ریاضیدان هم هستید دکتر!
چطور به این معادله رسیدید؟!

ریاضیدان هم هستم؟

گل یخ جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 19:03

یعنی به نظر شما هرچی عمر طولانی تر بشه آدم احساس بدبختی میکنه؟!
پس چرا مردم پیر که میشن به زندگی علاقه مند تر و حریص تر میشن؟
پس یعنی خوشبخت ترین آدما بچه ای است که دچار استیل برس شده؟!
حاضرید بخاطر اینکه آدم خوشبختی باشید همین الان دست از زندگی بردارید و خودتونو به عزرائیل تسلیم کنید؟!(البته دور ازجون!)

من برخلاف شما فکرمیکنم این حاصل ضرب ثابت نیست
و میتونه از صفر تا بینهایت متغیر باشه!
بستگی به خودمون داره!
اگه خوشبختی رو درست تعریف کنیم می تونیم یک زندگی شاد و مفید و درعین حال طولانی داشته باشیم!
موافق نیستید؟!
پس چرا اینقدر در زندگی تلاش میکنید؟!

نه
هرچی طولانی تر باشه احساس بدبختی نمی کنه،ولی اینکه حریص تر می شن هم بخاطر احساس خوشبختی شون نیست
ضمنا من این مطلب رو درباره عامه مردم گفتم.کسی که خوشبختی رو طوری درست تعریف می کنه که زندگی شاد داشته باشه که عامه مردم نمی شه.می شه؟!
منظور کلی من این بود که آدمای معمولی و متوسط ، معمولا معمولی و متوسط زندگی می کنن(چی شد!)
و تجربیات من نشون داده که آدمای معمولی،یه میزان خوشبختی متوسط و نسبتا ثابتی رو تجربه می کنن و اگه اتفاقی اونا رو خیلی شاد می کنه،خیلی دووم نداره

سپیده جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 19:06 http://gomshodegan.blogsky.com

آره شاید.آخه خوشبختی واسه آدمای مختلف فرق میکنه. یکی با چیزای کوچیکم احساس میکنه خوشبخته یکی هر چی هم داشته باشه به نظرش خوشبخت نیست .البته شاید چون اون بینهایت احساس خوشبختی میخواد زمانش صفر میشه!

البته صحبت من بیشتر سر مدت بود

[ بدون نام ] جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 21:24

به نظر درست نمیاد دکتر جان چطور یک لحظه خوشبختی را با یک عمر خوشبختی یکی میکنی
مگه پاسخ فیلسوفانه ای داشته باشی!ولی بعیده

یه عمر خوشبختی؟
این چقدر توی افراد عامه مردم شیوع داره؟
فکر می کنی کسی توی مردم کشور ما باشه که بعد از ۷۰ سال اگه ازش سوال کنی بگه همه عمرش رو واقعا احساس خوشبختی کرده؟
معمولا میزان احساس خوشبختی برای افراد عام، یه میزان متوسطیه

[ بدون نام ] جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 21:31

برام جالبه خیلی زود جواب کامنتها رو میدی انگار واقعا روان کو یته هرچند من که بخیل نیستم!باید از اون ادمهای باشی که یک بعدی نیستن که فقط به یک چیز فکر کنن وفقط توی همون موفق شوند اگر اشتباه میکنم بگو

برای رزیدنت درس نخون همه جا کویته!

البته روز تعطیل وقت آزادتری دارم
راجع به تعداد بعد هم،قطعا یکی نیست

[ بدون نام ] جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 21:32

من که نفهمیدم چطور توی اون سایت امضا کنم نوشته بسته هست؟

آره ظاهرا بسته شده

خاک‌نهاد شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 00:55 http://akharinharfa.blogsky.com

پینگ کردن یادتون رفت آقای دکتر...
خب آخه عامه‌ی مردم از کجا بفهمن شما به روز کردین؟!

راستی.. یه پیغام برای دکتر گل یخ! :
راستش فکر نمی‌کنم جناب دژاوو ریاضی‌دان باشن... ولی فکر می‌کنم شما درصد ریا‌ضی‌تون رو تو کنکور خیلی پایین زده باشین!!
مفهوم ثابت بودن حاصل ضرب دو چیز یعنی عکس بودن افزایش و کاهش اون دو تا!

آخه این نوشته عامه پسند نبود!

ضمنا من توی دعوای شما دخالت نمی کنم!

سارا شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 15:42 http://www.jarahedivoone.persianblog.com

والا نمی دونم در مورد بالن که از کدوم قسمت سیگار استفاده می کنن.ته سیگار دیگه . مردم که تا ته ته سیگار رو نمی کشن . یه ریزه جا می ذارن که . تو برو تو خیابون بگرد هر چی ته سیگار دیدی بردار.
راستی این معادله یعنی چی؟یعنی هر کی بیشتر احساس خوشبختی می کنه مدت کمتری خوشبخته ؟!!

مرسی بابت راهنمایی

راجع به معادله
اگه احساس خوشبختی شدتش از محدوده متوسط بالاتر باشه،مدتش کوتاهتر می شه. اگه مدتش از محدوده متوسط بالاتر باشه،شدتش افت می کنه

ورونیکا شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 23:38

برای من که اینطوری نیس :)!

کدوم طوری؟!

انسیه دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 19:44

با نظرتون موافق نیستم
اما جای فکر داره!!

هم فکر، هم بحث.
همین که فکر آوره خودش خوبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد