Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

Déjà vu

Deja vu is the sense that one has previously seen or experienced what is transpiring for the first time

Deja vu

امروز رفتم پیش استاد عزیز و گفتم من درس نخوندم! اگه می خواین دعوام کنین همین الان بکنین! من اگه پاس بشم هم نمره آخر می شم! استاد عزیز ولی  گفت مهم اینه که به شخصیت خودت چه نمره ای بدی! نمره ارتقاء چه اهمیتی داره! اینکه روانپزشک خوب بشی خیلی مهمتره.

اینا رو گفت، ولی من که می دونم ازم انتظار داره، من که می دونم نمره م که کم بشه سر از تنم جدا می کنه! آخه کلی روی من حساب می کنه، این ور و اون ور ازم تعریف کرده، حق داره.

دلایل اینکه نشد به قدر کافی درس بخونم رو بهش گفتم. مشخص بود که گوشش از این حرفا پره!

امیدوارم آبروریزی نکنم با این امتحان! ای خدا آخه ۴هزار صفحه مطلب فشرده و سخت رو چه جوری آدم یاد داشته باشه!

خلاصه رزیدنتی خیلی شیرینه، البته به شرط اینکه امتحان ارتقاء رو کنار بذاریم.

ممکنه بگین نمره مگه چه اهمیتی داره؟ خب باید بگم نمره رزیدنت با استاژر و اینترن فرق داره، اونا فقط یه ماه میان و می رن، ولی ما ۳ سال اینجاییم و بهرحال روی خیلی چیزا اثر داره این نمره، هرچند که اساتیدی که تاحالا باهاشون بودم همیشه طوری رفتار کردن که نگرانیم در این باره کمتر شده.

خلاصه این روزای دم امتحانی بعد از مدتها برای لحظاتی اضطراب رو هم تجربه کردم! 

با هرکی هم که دور و برم بود گیر ۳ پیچ دادم و خلاصه ترکشهای این امتحان دامان دوستان اطرافیان رو هم گرفته! شما هم اگه باهاتون تاحالا دعوا نکردم این فرصت استثنائیه! از دست ندینش!

¤ قبلنا فکر می کردم که این ۳ ماه من از گزند استاژر و اینترن به دورم! ولی الان به این نتیجه رسیدم که اگه موضوع عکس این نباشه، حداقل ۲ طرفه ست! اینترنهای این ماه بخش واقعا دارن صفا می کنن! اصلا مودشون کلی بالاست!! نفری چند کیلویی هم چاق شدن!

¤¤ اون آهنگی که اول برنامه پلیس نامحسوس بزرگراه پخش می شه رو ضبط کردم و توی بزرگراه گوش می دم! جواب می ده!!

¤¤¤ اشیائی که از آنچه به نظر می رسند، نزدیکترند را دوست ندارم

¤¤¤¤

Deja vu:  احساس اینکه  فرد چیزی که برای اولین بار اتفاق افتاده را قبلا دیده یا تجربه کرده

deja entendu: احساس اینکه چیزی که برای اولین بار می شنود را قبلا شنیده

deja pense: احساس اینکه چیزی که برای اولین بار به آن فکر می کند را قبلا فکر کرده

jamais vu: احساس اینکه چیزی که قبلا دیده را برای اولین بار می بیند

jamais entendu: احساس اینکه چیزی که قبلا شنیده را برای اولین بار می شنود

jamais pense: احساس اینکه فکری که قبلا کرده را برای اولین بار فکر می کند

¤¤¤¤¤

علت تغییرات neurocognitive در افسردگی، اختلال در کورتکس پره فرونتال، هیپوکامپ، و سایر نواحی سیستم لیمبیکه

اختلالات سایکوموتور در افسردگی (کندی، آژیتاسیون) به تالاموس، گانگلیونهای بازال، و  استریاتوم مربوط می شه

علت آنهدونیا (عدم توانایی لذت بردن از هیچ چیزی) در افسردگی، اختلال در مدارهای نرونی تالاموس، هیپوتالاموس، نوکلئوس اکومبنس و کورتکس پره فرونتاله

نظرات 21 + ارسال نظر
سارا دوشنبه 18 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 23:58 http://www.dr-tranquil.persianblog.com/

شاگرد اول شدم!!!!!!!

به سلامتی!

ژیاردیا عینکی دوشنبه 18 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 23:58

اول

مشترکا!

سارا دوشنبه 18 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 23:58 http://www.dr-tranquil.persianblog.com/

موفق باشی دکتر دژاوو !

مرسی
همینطور شما

ژیاردیا عینکی سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 00:08

قبول نیست من اول شدم
پ ن : تازه من میخواستم یه قرصی چیزی بهم معرفی کنین یکم برم تو فاز درس خوندن!! دو کلمهه میخونم حوصلم سر میره!!!( ولی خداییش اگه همچین قرصی هست بگو!!!)

پ ن۲: ایا ارتباطی بین سیستم ایمنی و بیماری های اعصاب وجود داره؟ به طور کلی ایا سیستم ایمنی نقشی در بیماری های روانی داره؟
دوست دارم چند تا مقاله در این باره بخونم
اگه چند تا کیورد مرتبط بزارین خیلی ممنون میشم

گفتم که مشترکا!
قرصی که بدون ضرر و بدون وابستگی باشه برای تمرکز نیست.
تئوریهایی درباره نقش سیستم ایمنی در تعداد قابل توجهی از بیماریهای روانپزشکی مطرحه.
اینها رو جستجو کن:
immune system و schizophrenia
یا
immune marker و bipolar mood disorder

سپیده سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 00:17 http://gomshodegan.blogsky.com

آره آقای دکتر! نمره و اینها مهم نیست پسرم٫‌مهم اینه که در عمل چند مرده حلاجی! (یه قرص استرسم بخوری حله!! آخه ملت میان داروخونه میگن قرص استرس میخواییم واسه امتحان رانندگی!!)
یه کم اضطراب خوبه٫‌خاطرات امتحان دستیاری مرور میشه!!
¤¤¤ منم دوس ندارم٫ گول میزنن آدم رو!
¤¤¤¤ من کلی دژاوو داشتم تا حالا ولی بقیه اش رو نه!

من تاحالا به این قرصای استرس!‌احتیاج پیدا نکردم. این یه ذره استرس من با یه نفس کمی عمیقتر رفع می شه.

الف.ک سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:41 http://open-area.blogsky.com

¤¤¤¤
با Deja vu و Deja entendu قبلا آشنا شده بودیم .. از آشنایی با بقیه هم خوشحال شدیم!

به سلامتی!

من۲ سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 13:50

شما واسترس: بعیده........شوخی کردم :)مطمئن باشید امتحانتون خوب می شه.......

امیدوارم
استرسم گذراتر از این حرفا بود!

mary سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 16:12

بله ترکشهای این امتحان و بد اخلاقیهاش به ما هم خورده :(

نه بابا!
چرا؟!

mary سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 18:04 http://architect-mary.blogsky.com/

وبلاگ mary دوباره باز شد

به سلامتی!!
تا کی ایشالا بازه که بیایم خدمتتون؟!

ژیاردیا عینکی سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 19:05

thank you

khahesh

حبه انگور سه‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 21:40

دکی تو سگ داشتی و نگفته بودی؟!!

کی گفته؟!

Eq چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 00:55 http://riozo.blogfa.com

احتمالاً من هم باید آرزوی موفقیت بکنم .(ولی چرا ؟)
یه داستان نوشتم اگه دچار deja entendu نمی شوی آنرا بخوان ویه تحلیل روانشناسانه از آن بکن.(فقط برای خودت نه .به من هم بگو چی فکر می کنی)
چون یه روش (البته خیلی ساده و غیر کاربردی !)برای جلوگیری از خود کشی و احتمالاً دیگر کشی ارائه کردم.
شما هم می توانید از آن استفاده کنید چون بعید نیست بخاطر این چند هزار صفحه ناقابل مطلب حفظی دچار یاس فلسفی (چه ربطی داشت ؟) بشوید و دیگه نمی دونم چه کاری ممکنه بکنید.

بعد از امتحان می خونمش رفیق

راوی چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:17 http://halachera.blogfa.com

فردا امتحانه وووووووووووووااااااااااااااااااااااااااای منم دچار استرس شدم. با آ رزوی پیروزی و بهروزی!

مرسی! کاش منم دچار استرس می شدم!

راوی چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:49 http://halachera.blogfa.com

میشه بپرسم کارتون در چه زمینه هستش؟

عرض کردم

mary چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 14:00 http://architect-mary.blogsky.com/

دکی لینکیدمت

مرسی

دختر مرده چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 14:22 http://ARAMEShDAROWJ.persianblog.com

فردا امتحان داری تازه داری دوره میکنی؟!!

دوره؟!!!!!!!!!!!!!!!!

mary چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 17:35 http://architect-mary.blogsky.com

به الان جواب رو دیدم :)
نمی دونم والا برا همین تند تند سر بزنین که از دستتون نره :)

چشم! اگه دیر نرسیم البته!

roseola چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 21:12 http://roseola.blogfa.com

امتحان به سلامت دکتر !

مرسی!

رویای ... چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 21:57

سلام.
نمی دونم چی بگم.چقدر تا همین چند روز قبل به کسی نیز داشتم تا ...کسی از جنس همین حرفها که نوشتین... اما خودم به حقایق ... هر چند شاید حقیقتی نباشه و فقط واقعیاتی مزخرف...هه !

دژاوو خوشحالم که پیدات کردم ...حس خوبی دارم !

تا بعد البته اگه با ما رفیق می شین !

منظورتون از کسی رو نفهمیدم. استادم رو می گید؟

سارا پنج‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:43 http://kelopatre.blogfa.com

سلام...دوست عزیز می شه دلیل درس نخوندنت رو بگی ما هم بفهمیم؟؟؟ خیلی مشکوک شدی.........بچه ها این داره مشکوک می زنه اساس!! نگین نگفتما!!! اااااااااااااااییییییی ملت بیاین ببینین اینجا چه خبره!! ( خوب حال کردی؟ کولی بازی به این می گن....خانوم ها درین زمینه ها تخصص دارن!!)
دیگه این که من کلا همیشه دژاوو دارم!! نمی دونم خواب میبینم یا نه الکی احساس می کنم!۱ هیچ چیم مثل ادمیزاد نیست!!
و این که اینا چیه می خونینی؟؟؟؟؟؟ چه ربطی به روان پزشکی داره؟ بمیرم این بچه می گفت من امتحان دارم خیلی سخته هیچ کس جدی نمی گرفت!!

سلام. باور کن مشکوکیتی در کار نیس!
درسای ما همیناس. مگه روانپزشکی قرار چی باشه؟!

کاملیا پنج‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:57 http://sweetchippy.persianblog.com

ببین به جون خودت بیا من اینا رو خوب حالیت کنم:))) راستی اون عکس پایینیه خیلی کیوته خوشم اومد

چشم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد